Annons:
Etikettskuraochdona
Läst 4063 ggr
Gasoline
2014-02-03 20:57

Vad har ni för städrutiner?

Vad har ni för städrutiner hemma?

Annons:
Niklas
2014-02-04 11:00
#1

Vi städar vid behov. :-)


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Maria
2014-02-04 16:19
#2

Säger som Niklas. Det är vid behov.

Dessutom är jag väldigt tacksam över att man har folk hemma emellanåt😉 för då får man ta sig i kragen och röja.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gasoline
2014-02-04 18:51
#3

#2 Kan hålla med. 

Här hemma har vi inga städrutiner alls, utan jag städar när jag hinner och när det behövs. Jag får mina "ryck" ibland, även om dom är sällsynta 😃

Ria74
2014-02-04 19:13
#4

Jag brukar försöka städa en gång i veckan. Toaletten prioriteras alltid och städas ca 2 gånger per vecka.

Sen lever jag lite efter mottot: Bättre med lite skit i hörnen, än ett rent helvete ;)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Tassy]
2014-02-04 19:43
#5

Vid behov, vilket är tämligen ofta då jag är damm/kvalsterallergiker bland annat.

ChristineL
2014-02-04 19:50
#6

Inte så ofta, dammsuger en gång i veckan och resten vid behov/när vi ska få besök.

Annons:
chemicalwarfare
2014-02-05 15:50
#7

Alldeles för sällan:(

På fredagar har jag boendestöd och då kör vi köket med disk och allt. I övrigt blir det väl lite sporadiskt städande…

Med vänliga hälsningar My!

Kolla gärna in min instagram mysvensk där ni kan följa mig och min hund!

Fridaaaa
2014-02-05 17:30
#8

Vid behov 🙂 Men blir för sällan igentligen 😮 Men aja bättre än inget

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Raija Danielsson
2014-02-05 20:35
#9

Jag är sjuk och har städhjälp, så jag städar aldrig själv. Möjligen går jag med en sopkvast och tar upp det värsta. Det borde inte vara så svårt att hålla ordning och ha fint jämt men jag har också två hundar som hjälper mig att ställa till här. Det tyngsta jag gör är att hänga tvätt. Det är kämpigt. Raija

[etsan]
2014-02-05 20:46
#10

Jag städar hela tiden. Till exempel om jag har bråttom iväg och ser en liten fläck på hallmattan så…går fläcken före☺️

Emel
2014-02-05 21:38
#11

Har för inte så längesen flyttat in med min pojkvän så vi har köpt en del nya möbler som killen inte varit supersnabb på att montera ihop samt hans ex har hela förrådet fyllt med sina saker som hon inte hämtat än *suck*, så de gamla möblerna står kvar i lägenheten. Hatar verkligen när saker inte står på sin plats så blir stört omotiverad till att städa och göra "fint". På senaste tiden har det blivit att jag städat efter väder eller när jag får ett milt sammanbrott. Men snart, äntligen är allt på plats och en ny dammsugare väntas! Brukar dammsuga varannan dag, torka av i köket och soffbordet flera ggr om dagen och bädda sängen varje dag för det mesta. Storstäda gör jag vid behov allt från 1ggr/v till 1ggr/mån. Då vänds allt upp och ned tills det blänker! Badrummet städar killen och jag har huvudansvaret för resten. Hur ofta byter ni moppvatten? Jag brukar byta i varje rum, ibland 2ggr i köket vilket snubben tycker är, citat "sjukt överdrivet" :P

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

Carrosh
2014-02-06 10:35
#12

Försöker dammsuga åtminstone två gånger i veckan (borde kanske bli en till då jag har två katter). Småplockar och plockar undan efter mig gör jag varje dag, så det inte samlas grejer på hög. Övrigt görs vid behov.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Gasoline
2014-02-06 16:42
#13

#10 Du får gärna komma hem och bo hos mig 🙂

Annons:
[etsan]
2014-02-06 19:09
#14

#13 jag kommer, =)

seba
2014-02-06 22:00
#15

Med 5 hundar i huset blir det dammsugning så ofta jag orkar, torkar golven försöker jag göra 1 gång i veckan. Utöver det är det småplock hela hela tiden eftersom hundarna stökar ner värre än en flock barn 😴

Spectabile
2014-02-07 22:47
#16

För det mesta en gång i veckan, ibland oftare om det hinns med.

Siggebus
2014-02-08 20:18
#17

Dammar och dammsuger 1 gång i veckan. Toaletten städar jag ordentligt ca 2 ggr i veckan men har en sprayflaska och trasa i skåpet där så jag tar med det om det behövs oftare.
Har hund men han fäller inte så det blir inte så skitigt förutom i hallen på vintern när både han och jag drar in grus etc.
Så där tar jag sopskyffeln lite då och då.
Torkar av utanpå köksluckor i köket samt inne i vask-skåpet gör jag vid behov - när jag ser att det blivit fläckar.

[AmandaO]
2014-02-09 07:34
#18

Vi städar minst en gång i veckan, hellst två. Tror nog aldrig jag kommer att tröttna på att städa. Rogivande och det doftar så härligt när det är klart :) Sen är jag lite smått pedant också, före vi fick barn kunde jag städa hela lägenheten från topp till tå varannan dag.

Upp till toppen
Annons: