Annons:
Etiketttävlingarochlekar
Läst 2313 ggr
Rita-S
11/21/15, 6:13 PM

Jultävling - Husmorsjul!

Nu kör vi i gång tävlingen!

Det kommer vara en rätt lång tävlingstid. Fristen är Julafton vid Kalle Anka! 

  • Du kan vara med i tävlingen om du är medlem på Husmorstips iFokus. Även medarbetarna är välkomna att deltaga om de inte vill inngå i jury, sajtvärden tävlar inte.

  • Du kan tävla med med ett bildbidrag - upptill 5 - Fem- bilder av samma sak som du postar i denna tråden. 

  • Du kan tävla med ett textbidrag som du postar i denna tråden. Bild är inte ett krav om du tävlar med en text/dikt, men det gör det ju trevligare ;)

  • Du kan tävla med upptill två bidrag, en av varje sort om du önsker: En bild-bidrag och ett text-bidrag. Du kan inte tävla med två textbidrag eller två bild-bidrag.

Temaet är : Husmorsjul!

Hur du tolkar detta är fritt upp till dig. Om du tävlar med rengörningstipps, en bakelse (fritt fram om du delar recept, det är inte ett krav med recept), julpyssel till dekorationer, julpyssel till inredning, en roligt beskrivande text där du har roligt med något av julförberedelser som har gått riktig snedt, en nostalgisk text där du kommer i håg saker, om du skriver en novell, eller en dikt, detta är helt öppet för dig. Temaet är Husmorsjul, du tävlar med det du anser faller inunder ämnet. 

Kom i håg du måste ha rättigheter till både text och bild du publicerar. Du kan alltså inte tävla med någon annans text, dikt eller bild. 

Efter Kalle Anka kommer en jury att utse årets vinnare. 

1 Pris: En liten premie hem till dig, så du måste vara okej med att ge mig ett namn og en adress. Om du vill ge en förälders adress för att du inte vill ge din egen är helt okej för mig så länge du har sett till att den du lånar namn och adress till är okej med det! Din vinst kommer även presenteras i en artikel med bild, så jag hoppas det är okej att jag får låna en bild av vinsten (om det finns en bild) i en artikel. 

2 pris: Insider

Nu kör vi!!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Torparmor
11/21/15, 6:20 PM
#1

Har jag fattat rätt Tävlingen är i Husmorstips, men jag måste vara medlem på sajten Julen? 🤔


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Rita-S
11/21/15, 6:30 PM
#2

Nej förlåt, husmorstipps >.< jag ändrar så det blir rätt :D Det såg jag inte ens att jag hade skrivit!!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Torparmor
11/21/15, 9:18 PM
#3

Sånt händer, det är OK  🙂


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

[Garntroll]
11/22/15, 3:41 PM
#4

Kul! Ska fundera om jag kommer på nåt.

VildaVittra
11/26/15, 5:18 AM
#5

Jag ställer upp i denna tävlingen med ett recept jag knåpat ihop på snabbakade saffransbullar, för dagens husmödrar vill att saker ska gå snabbt och vara enkelt vilket detta knådfria reccept verkligen är. 

100 gram olja

50 gram jäst

3 dl vatten

2 paket saffran

1 dl strösocker

3 krm salt

7 dl mjöl

1 näve pärlsocker

Värm vatten till fingervarmt, smula jästen i en bunke och tillsätt lite vatten åt gången tills jästen löst sig. Blanda i övriga ingredienser, degen är väldigt klibbig. Vill man så går det att ha i russin också.

Klicka ut 16 klickar på en plåt med bakplåtspapper eller i bullformar, pensla eventuellt med ägg, strö över pärlsocker (eller så kan du glasera dom efter bakning istället). Man kan också fylla bullarna om man vill genom att trycka ner en grop i mitten med en mjölad tumme och peta ner saker som riven mandelmassa eller varför inte lite äppelmos. Låt jäsa i 30-40 minuter.  Baka i 250 grader i cirka 8 minuter.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

VildaVittra
12/9/15, 6:15 PM
#6

År det ingen annan som vill tävla? Ska jag vinna med en walkover i år också?

Kom igen nu, in med era bidrag. 🙂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Rita-S
12/9/15, 6:25 PM
#7

ja jag satt och tänkte nyss det samma :D Kom igen nu, måste ju vara fler som vill tävla med något man pysslar med till julen? :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Torparmor
12/9/15, 8:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#8

Jag hade tänkt fixa bättre foto, men nu kommer det i alla fall ett bidrag. Jag återanvänder äggflak, spillbitar från systugan och kartongskivor från slutskrivna anteckningsblock. Bifogar delbilder av  2 st juldekorationer "Tomtarnas julbord"


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Ria74
12/11/15, 2:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Jag lämnar in ett bidrag då :) Detta är min "årets julklapp" en hemgjord torrboll i form av en snögubbe.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Rita-S
12/11/15, 3:02 PM
#10

Torrboll? Norrmannen är fundersam på om hon fattar vad det är? En fuktslukare ellernåt?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Ria74
12/11/15, 4:18 PM
#11

#10 Ja, en fuktslukare :) jag tänkte vara rolig och skriva något kul rim till personerna som får det om att det är en torrboll till en annan torrboll ;)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

JMW
12/13/15, 3:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Mitt bidrag hamnar i pyntavdelningen. Köpte mig elektriska LED-ljus och funderade länge på vad jag skulle ha i botten för att gömma sladdarna. Har lagt i småpinnar med lav, lite vintergröna och tallkottar. Fatet som är i form av ett hjärta hittade jag för bara 15 kronor på Maxi. Nu kan jag lugnt låta ljusen "brinna".

Rita-S
12/13/15, 6:26 PM
#13

Helt utanför tävling måste jag få säga.. GU va läckert det vart! :O Impad nu!

Sen kan jag omedelbart säga det kommer inte bli enkelt att utse en vinnare här inte! :D Tyvärr Vittran, denna gången blir det konkurrens för vinsten! 😃

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Rita-S
12/23/15, 8:21 AM
#14

En dag kvar! :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

VildaVittra
1/9/16, 8:41 PM
#15

Hostar lite försynt…😇

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Rita-S
1/10/16, 12:09 AM
#16

Ja jag håller på tjata på juryen :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Upp till toppen
Annons: