Annons:
Etiketthusmorsprat
Läst 1614 ggr
Eda
2016-07-21 09:25

Litteraturtips

Känner ni till Nina Yunkers böcker?

Goda råd, är en bok som riktigt kryllar av husmorstips. Själv har jag en gammal bok som hon skrev redan 1996 ”Goda råd är inte dyra” men den är slut på förlaget. 

”Nina Yunkers samlade råd har blivit en räddare i nöden och det mest pålitliga uppslagsverket. Här finns några av de beprövade, klassiska lösningarna blandat med de senaste rönen. Boken ger svar på hur man behandlar fläckar av olika slag, tips om rengöring och klädvård, hur man tar hand om sin trädgård samt sköter sina smycken. Helt nya är kapitlen om segling och husbilssemester.” 

Goda råd, 2011, säljs bl.a. av Adlibris, Bokus.com och CDON

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
DesK
2016-07-21 10:07
#1

Tack för bra tips! 🙂 Med lite tur kan man hitta den äldre boken på antikvariat eller loppis.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Eda
2016-07-21 11:07
#2

Den äldre boken Goda råd är inte dyra finns i flera exemplar på Bokbörsen såg jag just.
På Bokbörsen  http://www.bokborsen.se/ har  jag genom åren hittat många bra begagnade böcker som varit slut på Förlaget. När jag nyss sökte på sömnad  fick jag upp inte mindre än 1955 styck!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

DesK
2016-07-21 11:16
#3

Bokbörsen med flera ställen är ofta en bortglömd guldgruva 🙂 Det händer även att någon säljer olika begangnade böcker och tidningar här på iFokus. Jag köpte ett gäng handarbetsbövker och tidningar, för en tid sedan, av någon som lagt upp en annons på Textilhantverk och /eller Virkning.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: