Annons:
Etiketthusmorsprat
Läst 838 ggr
[gulapelsin]
10/10/16, 10:01 AM

Äcklig tvättstuga? era tips

Ni som tvättar i gemensam tvättstuga har ni vart med om något ni upplever äckligt?

igår när jag skulle tvätta så var det extra smutsigt och låg högar av päls i tvättmaskinen  det brukar vara grus och annat "kul" i både torktumlare och tvättmaskin kvar, även hittat gamla tuggummin o mycket mer.  Ibland undrar jag om det ens blir rent? hur kan man få det och kännas bättre, kanske rengöra lite med ättika eller något annat rengöringsmedel innan man sätter in sin tvätt? finns det något bakteriedödande?

La upp nästan samma på hemmet.ifokus, tänkte om någon hade tips här också :=)

Annons:
DesK
10/10/16, 10:19 AM
#1

Det låter jättetråkigt att din tvättstuga är så smutsig! Du borde ta upp det med hyresvärden. När jag senast bodde i hyreslägenhet, vet jag att värden där var mycket noga med att vi skulle läsa och förstå alla ordningsregler, inkl rengöring av tvättstugan, efter att vi använt den. 

Prova med att torka ur alla maskiner med en fuktig trasa först med lite disk- eller rengöringsmedel och sedan med ättiksvatten. Då bör det kännas lite fräschare.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[gulapelsin]
10/10/16, 10:35 AM
#2

Låter som bra tips tack.

Ja jag borde ta upp det med någon.

Man kanske borde sätta upp en lapp också om att vara noga med att hålla ordning efter sig men då kanske jag blir stämplad som en surtant 😇

DesK
10/10/16, 10:38 AM
#3

Det bästa är om du får hyresvärden att sätta upp sådana lappar. Om du bor i ett hus som ägs av allmännyttan, så bör det stå på deras hemsida, vem du ska kontakta. Har du en privat hyresvärd, får du kontakta denne direkt.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: