Annons:
Etikettmålaochfixa
Läst 1194 ggr
DesK
11/26/16, 3:40 PM

Rymmande underlakan!

Vi har några underbara underlakan i siden, som jag helst sover på. Problemet är bara att de ständigt rymmer ur sängen, nattetid😡 Så har någon något bra tips på hur man kan förankra dem, så att de inte rymmer?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Sindri
11/26/16, 3:41 PM
#1

Hängslen under bäddmadrassen. Har jag haft till barn som stökat runt och det har funkat jättebra.

DesK
11/26/16, 3:46 PM
#2

Sindri tack, vilken bra idé! Ska kolla i gubbens garderober om han har några hängslen 🙂 Hmm….undrar om de är tillräckligt långa? 🤔 Vi har en stor bäddmadrass över båda våra sängar.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Lillyrod
11/26/16, 3:54 PM
#3

Det finns att köpa "hängslen" som är just för att hålla lakan på plats. Kommer tyvärr inte ihåg var jag såg det senast.

IaMiaMaria
11/26/16, 3:56 PM
#4

Jysk har sådana hängslen, finns säkert på andra ställen som säljer lakan och sånt.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

DesK
11/26/16, 3:57 PM
#5

Lillyrod, tack för ditt tips 🙂 Får kolla om jag hittar dem någonstans.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Torparmor
11/26/16, 3:58 PM
#6

Annars kan du ta vanli resår och sätta tvärs i varje hörn (alltså från långsidan mot kortsidan). Går säker att göra så med hängslena också


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Annons:
DesK
11/26/16, 4:05 PM
#7

Torparmor, hur fäster du resåren?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Torparmor
11/26/16, 5:46 PM
#8

Jag har gjort på lite olika sätt. På en del lakan har jag bara sytt fast den på andra har jag satt små knappar i fållen och använt resår med hål i sånt som man kan använda till midjan på barn- eller mammabyxor.


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

DesK
11/26/16, 5:49 PM
#9

Vilket smart tips, Torparmor!🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Torparmor
11/26/16, 5:57 PM
#10

Idén dök upp för många år sen när våra underlakan krympt lite för mycket för madrasstjockleken


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Maria
11/27/16, 9:56 AM
#11

Man kan också använda sådant där tunt "klibbigt" glidskydd som man har ex. under mattor.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Niklas
11/27/16, 12:37 PM
#12

Sy ihop hörnen i kort- och långsidor så att de blir som träd-på-lakan.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: