Annons:
Etikettskuraochdona
Läst 982 ggr
Bill&Bull
3/7/17, 11:55 AM

Få bort lukt(mikro)

För ett antal veckor sedan poppade jag smörpopcorn, det osa något fruktansvärt och den doften är kvar i mikron. Har undvikit att öppna den sedan dess men undrar om det finns något att göra eller är mikron förstörd?

||My Love For Animals Is Immortal||

Annons:
leemland
3/7/17, 12:16 PM
#1

Dela en citron på mitten och lägg i en liten skål med vatten. In i mikron och sätt igång några minuter.. Osäker på hur länge och om något annat ska i . 

Testa att googla : göra rent mikron eller något sånt. 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

DesK
3/7/17, 1:03 PM
#2

Gör rent mikron ordentligt med ättikvatten och låt den sedan stå helt öppen i ca ett dygn. Gör om vid behov. Testa sedan att göra något annat i mikron. Tips för framtiden, gör hellre egna popcorn, än att köpa de där färdiga påsarna, som ska läggas i mikron.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Bill&Bull
3/7/17, 1:16 PM
#3

Ska testa detta! Tack :) #2 Ska absolut göra egna popcorn istället nästa gång :p

||My Love For Animals Is Immortal||

[Devya]
3/27/17, 4:05 PM
#4

Jag har poppat popcorn i micron otaliga gånger. Lukten försvinner nog om en månad, beroende på hur ofta du använder din mikron.

Om du rengör den så se till att inte ha en våt trasa på alla "ventiler" där inne eller så sprängs hela skiten sen då du startar den. Min rumskompis förstörde min mikro på det viset…

Upp till toppen
Annons: