Annons:
Etikettskuraochdona
Läst 888 ggr
_Fisken
3/18/17, 8:19 AM

En bra batteridriven dammsugare?

Godmorgon!
Är det någon av er som kan ge mig ett köptips om en bra batteridriven dammsugare? Jag tänker mig en sån som har ett längre skaft med en uppsamlare halvvägs upp på skaftet och sen hänger man den på väggen och stoppar i laddningen efter att man använt den.

Jag är trött på att dra fram stora dammsugaren bara för att suga upp lite i hallen innanför dörren…

Tacksam för tips.

Annons:
DesK
3/18/17, 8:23 AM
#1

Tyvärr verkar inga sådana hålla något vidare, jag har haft två olika och båda känns mest som leksaker. Mycket bättre med sopborste och skyffel. Däremot köpte jag en liten påslös dammsugare, som är riktigt bra. Hoppas att någon annan har något bra tips till dig!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

_Fisken
3/18/17, 9:09 AM
#2

Ok. Jag köpte en påslös också för mååånga år sen som sitter på ett skaft och nertill en plastgrej med motor och borstar runt om. Dessa borstar sveper in smutsen in i plastkåpan som man sen får tömma.
Skaftet och den där plastgrejen längst ner är ledad åt olika håll. Mycket bra grej. Men den har försvunnit!!!

Carmarino
3/18/17, 12:28 PM
#3

Jag använder en Swivel Sweeper. Perfekt när man bara vill suga upp lite smuts (kattsand eller jord t.ex.). Vet dock inte om de finns att köpa i Sverige längre.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

_Fisken
3/18/17, 6:30 PM
#4

Det var precis en sån jag hade men lite äldre. Finns utomlands. Det är nog bara att klicka o köpa.

Carmarino
3/18/17, 7:17 PM
#5

Risken med att köpa utomlands är att laddaren inte passar i våra uttag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

_Fisken
3/20/17, 8:43 PM
#6

Sant - och säkert helt troligt. Bra påpekande.  Speciellt om det är 120V och inte 230V. Men jag tror inget land(?) har 120VAC längre.

Annons:
Carmarino
3/21/17, 9:59 AM
#7

Det är ju inte bara antalet Volt, utan också antalet "piggar" i kontakten som inte brukar stämma med våra uttag. Visst finns det adaptrar, men det bästa är ju om det passar direkt.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[rumelle]
3/22/17, 7:28 PM
#8

#6 Kanada har 120V, (tror att USA har samma). Kunde inte använda min plattång där trots adapter för den blev helt enkelt inte tillräckligt varm.

_Fisken
3/23/17, 8:45 PM
#9

Halva effekten. 

Jag har en laddare för utlandet men jag knipsade av en vanlig skarvkabel o lödde på kablage för Svenska uttag. Men det kanske inte gemene hen ska ge sig in på.

Upp till toppen
Annons: