Annons:
Etikettskuraochdona
Läst 4864 ggr
Halvdansken
3/30/17, 12:10 AM

Lakan som drar till sig damm o smuts

Jag har ett underlakan som bara suger till sig damm och katthår. Det är mörkblått, IKEA, men jag har andra mörka lakan som INTE har detta problemet, så det är inte pga färgen.
Nån som upplevt samma? Jag får gå över med en såndär rulle, annars ser det inte särskilt mysigt ut. 
Kan man tvätta med nåt speciellt för att det ska sluta agera dammsugare? Jag använder inte sköljmedel, kan det vara det? Men varför bara just det lakanet?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
Sindri
3/30/17, 7:06 AM
#1

Endera är det inte 100% bomull, eller också är det samma otroligt dåliga, tunna kvalitet som H&M ofta har i kläder i bomull.

Finns nog tyvärr inget du kan göra. Mangla?

DesK
3/30/17, 8:11 AM
#2

Vad är det för material i lakanet? Oftast är det bäst att välja de dyrare damastvävda lakanen. De känns liksom extra släta. Prova att använda ättika som skjöljmedel.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Halvdansken
3/30/17, 2:07 PM
#3

Det är bomull, ja billigt IKEA. Så jag får kanske skylla mig själv. 
Har ingen mangel, bor i hus och tänker inte köpa en. Ska testa ättika.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

DesK
3/30/17, 3:13 PM
#4

#3 Du kan testa att stryka ditt lakan.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Halvdansken
3/30/17, 5:00 PM
#5

#4. Tja… Orka… 😃😉

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Spectabile
3/30/17, 10:36 PM
#6

Vi köpte lösa örngott som var mörkblå, kommer inte ihåg vad det var för material i dom men det var inte 100% bomull. Dom gick det aldrig få någon fason på, katthåret o dammet bara sögs fast i dom så vi slängde dom

Annons:
Sindri
3/30/17, 11:32 PM
#7

Det var säkert en del syntet, det drar åt sig just hår väldigt bra.

En orsak till att bomull drar år sig mycket hår och damm är att den är av dålig kvalitet - d.v.s. rätt kortfibrig. Bomull skall ha långa fibrer för att kunna spinnas till bra kvalitet.

Maria
4/9/17, 8:30 AM
#8

Jag känner igen det där och av lättja så slängdes de lakanen och jag köpte nya bättre.🤫

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Halvdansken
4/9/17, 12:15 PM
#9

#8. Tror de hamnar i bunken "bra att ha om kriget kommer".

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Carmarino
4/9/17, 1:29 PM
#10

#9 Eller kanske i bunken "bra att ha till att torka golvet med när katten spytt upp en hårboll". 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: