Annons:
Etiketthuskurer
Läst 1367 ggr
Eda
2017-05-27 14:07

Kramp i vaden

**Häromnatten fick jag kramp i vaden, det gjorde fruktansvärt ont!
**
Jag har haft det flera gånger tidigare, jag brukar få det ett par gånger per år, varje gång har det skett när jag ligger ner. 

Men som tur är känner jagtill hur jag snabbt blir av med krampen och värken, nämligen genom att ställa mig upp och pressa det krampande benet mot golvet. Inom en minut försvinner krampen och nästan all värk, helt otroligt!

I min blogg har jag skrivit lite mer om kramp i benet, ev. orsaker till krampen samt hur man kanske kan förebygga krampen med motion och kost.
Se: Kramp i benet – jajamensan!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
DesK
2017-05-27 15:09
#1

Bra tips! En sak som jag har märkt hjälper är att äta banan 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Janssonlisa]
2017-05-27 15:11
#2

Brukar jag också få titt som tätt… också när jag ligger ned, brukar vakna mitt i natten och ha panikont. För mig funkar det att spjärna mot sänggaveln. Har hört att det kan bero på att man dricker dåligt.

JMW
2017-05-27 15:34
#3

Ja fy sjutton. Jag får kramp i vaderna om jag druckit dåligt. Så jag ser till att dricka ordentligt och så tar jag ½-1 tsk mineralsalt varje kväll. Funkar för mig. Så i mitt fall så är det vätske- och saltbrist som orsakar mina kramper.

Sollar
2017-05-27 15:34
#4

Jag böjer tårna uppåt så mycket jag kan, funkar direkt.

Sindri
2017-05-27 16:10
#5

Brist på salt, vatten, magnesium kan orsaka kramp i vaderna. Jag tar magnesiumtablett så gott som varje kväll.

Upp till toppen
Annons: