När jag hade våffeljärn brukade jag torka ur det så gott det gick när den började svalna. Sedan när den var så pass sval att jag kunde stoppa undan det så lade jag i lite papper i järnet som fick ligga där över natten.
När det var dags att använda det igen lät jag det bli riktigt varm för att sedan grädda en våffla som jag sedan kastade (ifall det var något suspekt kvar)
Jag gör ungefär som #1. Jag låter det svalna, torkar ur det med papper. Lägger ett tidningspapper emellan när jag viker ihop det och ställer undan det. Hettar sedan upp det ordentligt innan jag steker första våfflan nästa gång. Men jag slänger aldrig första våfflan, har aldrig varit med om att det varit något fel på den ;P
#7 Ja grammatiken såg lite rolig ut men jag förstod vad det stod. På mitt våffeljärn blir det bara lite fett kvar, mest på kanten runt. Så det är mest det jag torkar av med papper innan jag ställer undan det med tidningspapper mellan.
jag har hört nåt rykte om att baka en stäfvåffla som drar åt sig skiten men kan bara inte komma på om jag drömt detta eller hur det är.. >.< Min mormor lämnade torkpapper i våffeljärnet från det var varmt men inte stekhett
Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.