Annons:
Etiketthusmorsprat
Läst 2776 ggr
Stallmima
7/16/15, 9:37 PM

Bakpulver!

Vad för andra saker förutom matlagning och bak kan bakpulver användas till?  Ut med massa tips då jag svämmar över i detta  😛

Annons:
Niklas
7/17/15, 6:51 AM
#1

Om du söker efter bakpulver på sajten kommer du att hitta en del. Det kan bland annat användas som propplösare, fläckborttagare och deodorant.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Rita-S
7/17/15, 3:02 PM
#2

….fettuppsugare på fetfläckar på papperstapeter som är svåra att tvätta exempelvis (hetta en fläck försiktig med en hårtork och nudda inn bakpulver kan dra åt sig en hel del fett från tapeter) :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Sammet1
7/18/15, 10:17 PM
Carmarino
5/28/17, 2:02 PM
#4

Man kan rengöra madrassen i sängen också med bakpulver.

http://www.allas.se/hur-blir-sangen-ren/


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Smulan_88]
6/1/17, 7:27 PM
#5

Mitt bästa tips är att rengöra ugnen med det, :)

Niklas
6/2/17, 11:54 AM
#6

#5: Hur går det till?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Maria
6/3/17, 9:01 PM
#7

Haha, jag gjorde ett värdelöst test jag sett på nätet där man blandade bakpulver, vinäger och vatten i en skål och så skulle man ställa den  i ugnen på 50 grader tror jag det var.

Det bara växte i ugnen och bubblade ut. Jag har fortfarande kvar lite vitt i kanterna. Hopplöst att få rent från sörjan😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

nypisnina
6/19/17, 4:08 PM
#8

Om man har katt så är det väldigt bra att hälla bakpulver i kattlådan och blanda runt lite, det tar bort dålig lukt. 👍

Eda
9/17/17, 6:59 PM
#9

I min handikapptips-blogg har jag just gjort ett inlägg där jag bl.a. skrivit om en nalle som spelar musik för personer med demenssjukdom.. Till denna nalle föreslås lustigt nog att den kan rengöras med bakpulver i en plastpåse, se: _Musikspelare, musikmöbler, spelande dockor, nallar & sångböcker m.m. för personer med demenssjukdom 

_

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: