Annons:
Etikettmålaochfixa
Läst 1615 ggr
[Fyratassar12]
9/6/15, 4:18 PM

Få bättre med yta i köket utan att använda väggar

Vi har tex för mycket muggar nu som vi behöver göra plats åt och vi har ett litet men inte för stort skåp som sambon vägrar ha in där så vill gärna ha förlag som inte tar plats men ger all yta vi behöver i vårat lilla kök :). Samt smart ställe att ha micron på då den står på en väldigt ranlig bänk :)

Annons:
Rita-S
9/6/15, 4:38 PM
#1

Jag brukar använda mycket av dessa på bänken :) Hos mig går det två i höjden innvid väggen, perfekt att stapla muggar och annat smått på så du får bänkplats framföre. Inte mycket arbete som skall till för att göra egen variant i trä heller. Lacka bara, så du kan tvätta ordentlig :) 

Om du har bänkdiskmaskin kan den faktisk stå inne i bänkskåpet under diskhoen om du inte stoppar in allt möjligt där. Finns utrymme uppå för en korg till diskmedel och annat man gillar ha i bänkskåpet och de flesta bänkskåp har man fortfarande plats med sopkorgen brevid!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Maria
9/6/15, 5:11 PM
#2

Vi har vår mikro i ett Ikeaskåp ovanför kylskåpet.  En plats som annars bara samlar "skräp" hos oss.

Muggar kan man ju hänga i krokar under någon hylla. Ovanför dörrar brukar vara ett "dött" utrymme och där kan man sätta upp en hylla för att ha kokböcker t.ex.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Grodhopp]
10/7/15, 1:36 AM
#3

Hänga upp korgar från taket/gardinstång, den typen av korg med tre avsatser som nästan ser ut som hönsnät, där kan man ha allt från frukt till räkningar! Magnetlist till knivar och lister med krokar/behållare på. Man kan också ta tomma glasburkar, skruva fast metallocken i undersidan på skåp/hylla och sen skruvar man av burken med innehåll när man behöver den. Stapelbara plastbackar från Ikea som går att öppna trots att de står på varandra är bra för källsortering eller som skafferi. Sätt krokar på insidan av skåp där ni har utrymme. De där hyllavsatserna Rita S tipsade om var ju smarta, de har jag aldrig tänkt på :).

Fridaaaa
10/7/15, 4:10 PM
#4

#3 TS är inte kvar på iFokus tyvärr.
När det är såna "klamrar" runt användarnamnet betyder det att personen avslutet sitt  konto :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kattöga
10/14/15, 9:39 AM
#5

#4 Men jag tycker det är kul att det kommer in nya tips. Följer tråden.
 Även om TS har avslutat sitt konto så kanske det finns fler som är intresserade…..

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Fridaaaa
10/14/15, 9:41 AM
#6

#5 Ja det är alltid kul med nya tips absolut,men var inte det jag syftade det till :) 
Utan att det var riktat till TS, "ni", tänkte om personen förväntade sig svar,respons eller liknande :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
kattöga
10/14/15, 9:43 AM
#7

🙂

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Upp till toppen
Annons: