Annons:
Etikettåterbruk
Läst 1441 ggr
Eda
5/2/16, 1:30 PM

”SNÅLSTRUMPBYXOR”

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När en strumpbyxa gick sönder klippte min sparsamma mamma av den trasiga strumpdelen och sparade resten. Nästa gång en strumpbyxa gick sönder gjorde hon likadant och använde båda ovanpå varandra.
Detta tyckte jag var lite väl sparsamt, men nu gör jag likadant själv, speciellt eftersom jag numera använder stödstrumpbyxor som är dyra. Ett lite extra plus med det är att min numera rundlagda mage och bak dessutom blir lite mindre omfångsrik med dubbelt stöd. (Har man fått två strumpor kvar av samma sort t.ex. högerfötter så får man vända den ena ut och in.)
Jag undviker dock 2-strumpsmetoden om vet att jag skall gå till bad, gympa eller läkare!  

Ett användningsområde för den avklippta strumpdelen är att den är utmärkt vid skoputsning!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
DesK
5/12/16, 12:06 PM
#1

Smart idé! 🙂 Annat tänkbart är att man bara har två par trasiga strumpbyxor och ingen möjlighet att köpa nya just när man behöver dem. Jag köper oftast flera likadana par strumpor och kastar bara den strumpa som det gått hål på, på så vis har jag en omgång strumpor rätt länge.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: