Annons:
Etiketthusmorsprat
Läst 1708 ggr
Eda
2016-11-12 11:08

Slipp halka, använd broddar i år!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om min man kan jag berätta att han förra året tjurade när jag bad honom använda sina broddar. Eftersom jag inte gillar att tjata hotade jag med att ” Kommer du att ramla nu och hamna på sjukhus tänker jag inte hälsa på dig!”  varpå han ramlade pladask utanför vår dörr, där det bildats ett islager täckt av snö, vilket resulterade i sjukhusbesök - magnetröntgen - spricka i axeln och värk i sex veckor! (Jag följde dock med honom till sjukhuset och sa inte, det var rätt åt dig!)

I min blogg har jag i år uppdaterat inlägget om skotillbehör, där det bl.a. ingår test av broddar, se: SKOTILLBEHÖR

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Åsa S
2016-11-13 08:52
#1

Använder icebugs istället, då kan man inte glömma piggarna hemma.

DesK
2016-11-14 06:58
#2

Tack för bra tips! 🙂

#1 För mig känns det fel att köpa extra skor och kängor. Vill kunna använda de skor eller kängor som passar bäst för tillfället, därför är det ingen bra lösning med sådana där ice bugs.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Eda
2016-11-14 09:55
#3

Icebugs tror jag är bra om man löptränar eller för långpromenader. Men bor man i lägenhet och går i trappor eller går in i butiker tror jag avtagbara broddar är bättre. (Jag har tidigare haft ett par promenadkängor med inbyggda infällbara broddar, men jag tyckte att det var jättebesvärligt att stå på ett ben och pilla in och ut dem).

Här står lite mer om skor med inbyggda dubbar: http://www.runnersworld.se/artiklar/test-vinterns-basta-dubbskor.htm

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Eda
2016-11-14 11:14
#4

Tack för tipset! 
#1 Vid närmare eftertanke tror jag att för en del som har svårt att sätta på sig broddar kan det vara mer praktiskt med dubbskor, så jag har nu kompletterat mitt blogginlägg med länken om test av dubbskor.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

[tk1971]
2016-11-14 11:15
#5

Ja, det är ju lite pensionärsvarning på broddar, men jag har släppt det där och införskaffat ordentliga broddar som täcker hela ytan på undersidan av skon. Hellre går jag omkring med dem när det är halt än att jag ligger hemma i månader med brutet ben och inte kommer ut. Måste ju tänka på hunden också, hon behöver komma ut vare sig det är halt eller inte.

Eda
2018-11-24 18:57
#6

Nu åter broddax i Stockholm! 

Dessa snögubbar (c:a 15 cm höga) såg vi idag på vår lördagspromenad. Dessvärre halkade min man nu åter, men som tur var utan att bryta något. 

Här är åter länken till testade broddar: 
https://handikapptips.wordpress.com/2015/07/15/skotillbehor/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Upp till toppen
Annons: