Annons:
Etiketthusmorsprat
Läst 3587 ggr
Mooniq
12/28/16, 7:49 PM

Bikarbonat vs Vanish

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Medan Vanish har snyggare förpackning, är Bikarbonat bättre. Vitare vittvätt, renare maskin och snällare mot miljön. Storpack beställs lätt på borgeby kryddgård

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
Niklas
12/29/16, 9:01 AM
#1

Hur stort är ett storpack?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Rhonda]
12/29/16, 9:54 AM
#2

Har googlat:

1kg 70 kr. 5kg 300 kr

Niklas
12/29/16, 4:28 PM
#3

Tack!


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

alinass
1/15/17, 11:13 PM
#4

Hur mycket bikarbonat behövs för en tvätt i maskinen? Hela påsen? 1dl? Några msk? Ersätter bikarbonatet tvättmedel eller kombinerar man de? Bikarbonatet gör kanske tvätten endast lite vitare :) Jag har nämligen ingen aning men vill absolut testa detta. Känns mycket mer miljövänligt.

Mooniq
1/16/17, 8:11 AM
#5

När jag tvättar så tar jag nästan en halv dl, eller ca 3msk. Jag kombinerar med tvättmedel . Häller bikarbonat direkt i tvätten och häller flytande tvättmedel i facket de gånger jag använder tvättmedel. För det mesta har jag tvättnötter eftersom mina kläder sällan är smutsiga utan mest behöver en uppfräschning.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Mooniq
2/13/17, 8:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

På citygross finns storförpackning Bikarbonat 1155 gram för 35 kronor! Står lite konstigt placerat - tror skylten sa smaktillsatser.

Jag har provat i 1 vecka nu att ha bikarbonat som deodorant under armarna. Helt suveränt bra. Antar att bikarbonatet dödar de bakterier som skapar svettlukt. Man svettas som vanligt men det luktar ingenting. Blandar lite kokosfett /bodylotion och ½tsk bikarbonat och smörjer armhålorna. Doftlös i ca 2 dygn.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
älvornas dal
2/21/17, 9:20 AM
#7

Vilket bra tips! Det här något som min mamma använder och har alltid gjort men jag har på något sätt glömt bort det.

Mooniq
2/24/17, 8:55 AM
#8

#7 älvornas dal

Helt naturligt om vi glömmer, reklamen tjusar oss med dofter och färger och flärdiga förpackningar och hjärnan är programmerbar, tyvärr 🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Mooniq
5/13/17, 8:18 AM
#9

Har sen ett par veckor även druckit bikarbonat. Jag har problem med pollen och bikarbonat öppnar luftrören. ½ tsk i glas vatten varje morgon. Första veckan körde jag ett glas både morgon och kväll. Att bada i bikarbonat är oxå bra. Hittade en kul länk på www.kryddhuset.se - skrolla o läs - riktigt kul ☀️

http://www.kryddhuset.se/kryddhyllan/bikarbonat-universal

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Upp till toppen
Annons: