Annons:
Etikettåterbruk
Läst 1957 ggr
Eda
2017-02-15 17:43

Arg, men blev hjälpt av en räddare i nöden!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här är kanske inte ett husmorstips, men jag skriver här i alla fall.

Jag har en uppresbar säng av märke Jensen, som jag tidigare varit mycket nöjd med. Den har jag haft i c:a 10 år, sängen var dyr i inköp men köpt på rea. När det gäller garantier så har Jensen 5 års totalgaranti mot fabrikationsfel, och 25 år mot ram & fjäderbrott. Men det hade jag ingen glädje av när handkontrollen plötsligt inte fungerade. Jag lämnade då först in den till en elektriker, men efter ett halvt år gick den sönder igen, denna gång dessvärre mitt i natten när jag låg och löste korsord. Eftersom jag inte kunde sova sittandes slutade det med att jag fick sova med benen uppåt inte alltför bekvämt! 

Tänkte då, jag beställer en ny kontroll. Jag försökte både med Sova-butiker som säljer Jensensängar och jag kontaktade även Jensen direkt. En ny kotroll tillhandahåller inte Jensen! Svaret jag fick ”Man kan inte lagerhålla alla gamla artiklar till gamla modeller” utan förslaget jag fick var att köpa ett nytt motorkitt för 6.849:- SEK inklusive montering. Det hela löste sig dock på så sätt att jag till sist hittade en ”allt i allo-reparatör” som lyckades laga kontrollen för 100:-. Han var dessutom mycket noggrann. Han lagar alltifrån cyklar till elektronik och Tv. Denna räddare Jalal Obaid Service finns på Gröndalsvägen 29 i Gröndal (beläget i Stockholms ytterområde)!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Tjeja
2017-02-15 19:09
#1

Klart att sängföretaget vill tjäna mer pengar och sälja mer. Antagligen köper många ny säng när maskineriet eller handenheten går sönder. 

Tack för bra tips för reparationer!  👍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

DesK
2017-02-15 19:38
#2

Fy, så dåligt gjort av sängföretaget! Självklart går det oftast att laga en sådan fjärrkontroll eller motordel. Tack för tips var vi inte ska köpa vår nästa elevationssäng! (Vår nuvarande hänger på sista versen)

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

aneri
2017-02-16 10:24
#3

Tur att det löste sig. Och tack för att du gav oss tipset. Jag har antecknat adressen. Tel. Nr hittar man nog. Och tack för att jag fick mig ett gott skratt, fast jag förstår att det inte var roligt att sova med fötterna i sådant höjdläge. 

Upp till toppen
Annons: