Annons:
Etikettskuraochdona
Läst 1594 ggr
Pia-69
2017-06-04 17:29

Äggkoppar i melamin!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Köpte två äggkoppar i melamin på loppis, de är tyvärr matta, dom ska vara blanka egentligen. Är det någon som vet hur man får upp glansen i melamin igen?


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

  • Redigerat 2022-03-23 10:40 av DesK
Annons:
Niklas
2017-06-05 08:34
#1

Jag skulle prova med Jif/Vim.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Pia-69
2017-06-05 12:20
#2

Okej! tack för tipset, det ska jag prova! 👍


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Niklas
2017-06-05 22:38
#3

Jag lämnar inga garantier dock. :-)


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Pia-69
2017-06-05 22:43
#4

Nu har jag provat med Vim! Det blev tyvärr ingen skillnad… 😞Provade även med Autosol och bilvax inte heller det funkade. Funderar på att prova med rubbing och polermaskin, återkommer imorgon om hur det gick! 😊


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Carmarino
2017-07-27 12:07
#5

Hur gick det?

Vet inte om det funkar att använda "fläcksuddare", men om du får tag i en sådan så kan du ju testa. De brukar finnas i flera affärer, t.ex. Clas Ohlson, ICA m.fl.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Pia-69
2017-07-27 21:43
#6

#5 Jag har inte provat med nåt annat än det i #4! Är det en sån där vit liten svamp du menar? Tack för tipset, ska se om jag kan få tag i en sådan! 😊😎


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Annons:
Carmarino
2017-07-28 09:41
#7

#6 Ja, det är en sådan vit svamp. Jag använder den till allt möjligt, och det brukar bli jättebra resultat. Har dock inte testat på melamin, så jag vet inte om den funkar på det materialet. Testa på undersidan av äggkopparna först, för säkerhets skull.

När jag köpte min frys, som var ett utställningsexemplar, satt det en informationslapp tejpad på den. När jag tog av lappen så fanns det en ful svart fläck kvar på frysen. Testade allt möjligt utan att det hjälpte. Har till och med för mig att jag testade Svinto, men vågade inte ta i för mycket för att inte repa ytan. Kom sedan på att jag ju hade en fläcksuddare. Efter några sekunders "polerande" med den så fanns det inte ett enda spår av fläcken kvar, och inte repade det ytan heller.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Pia-69
2017-07-28 10:49
#8

#7 Då måste jag definitivt prova en sådan! Återkommer om hur det gick! 👍☺


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Upp till toppen
Annons: