Skura och dona

Tvätta fönster

2017-10-08 21:45 #0 av: _Fisken

Min sambo skulle tvätta fönstren. Hon använde tidningspapper och som tvättvätska blandade hon diskmedel, vinäger och ljummet vatten. Har ni hört detta med vinäger förut?

Anmäl
2017-10-08 21:49 #1 av: DesK

Jo det har jag hört, men jag har också hört att det inte längre funkar, som förr,  pga att de har ändrat i hur tidningar framställs. Själv använder jag bara varmt vatten och mirakeltrasor, eller ångtvätt, när jag putsar fönster.

Désirée

Anmäl
2017-10-09 07:05 #2 av: Ria74

Min mormor brukade använda tidningar. Har också hört att det funkar sämre sen som ändrade tidningsframställningen.
Jag använder fönsterputs och hushållspapper och ibland ångtvätt när jag gör vid mina fönster.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Anmäl
2017-10-09 18:17 #3 av: _Fisken

Vi provade en sån där Kärscher eller vad de nu heter. Den funkade faktiskt  superbra. Den har en sugande gummilist. 

Anmäl
2017-11-10 17:06 #4 av: SonjaG

Jag gör det enkelt för mej. Varmt vatten med diskmedel. Vettexduk att tvätta med. Sen en urgammal linnehandduk att torka med. Den luddar inte, har inte luddat på många år! Gapskrattar

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.