Annons:
Etikettskuraochdona
Läst 1283 ggr
_Fisken
2017-10-08 21:45

Tvätta fönster

Min sambo skulle tvätta fönstren. Hon använde tidningspapper och som tvättvätska blandade hon diskmedel, vinäger och ljummet vatten. Har ni hört detta med vinäger förut?

Annons:
DesK
2017-10-08 21:49
#1

Jo det har jag hört, men jag har också hört att det inte längre funkar, som förr,  pga att de har ändrat i hur tidningar framställs. Själv använder jag bara varmt vatten och mirakeltrasor, eller ångtvätt, när jag putsar fönster.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Ria74
2017-10-09 07:05
#2

Min mormor brukade använda tidningar. Har också hört att det funkar sämre sen som ändrade tidningsframställningen. Jag använder fönsterputs och hushållspapper och ibland ångtvätt när jag gör vid mina fönster.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

_Fisken
2017-10-09 18:17
#3

Vi provade en sån där Kärscher eller vad de nu heter. Den funkade faktiskt  superbra. Den har en sugande gummilist.

[SonjaG]
2017-11-10 17:06
#4

Jag gör det enkelt för mej. Varmt vatten med diskmedel. Vettexduk att tvätta med. Sen en urgammal linnehandduk att torka med. Den luddar inte, har inte luddat på många år! 😂

Carmarino
2023-07-20 10:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Läste på tidningen Allas hemsida varför det inte fungerar så bra att putsa fönster med tidningspapper längre. Det beror på att papper numera inte innehåller ammoniak, som var det som gjorde rent fönsterna.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: