Annons:
Etiketthusmorsprat
Läst 1373 ggr
Eda
2017-11-18 10:55

Har ni två kaffebryggare?

Häromdan när jag var bortbjuden såg jag att familjen jag var hos hade två kaffebryggare, en större och en för 1-2 koppar. Själv har jag bara en för 10 koppar i vilken jag varje morgon kokar endast en kopp, vilket jag tycker fungerar bra (min man dricker hellre te).
Är det någon som har några andra synpunkter?

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
_Fisken
2017-11-18 11:07
#1

Jag brygger direkt i muggen. En skopa kaffe o sen på med kokande vatten. Rör om. Låt stå 5 min. Sumpen sjunker. Blås av ytan om det ligger lite kvar på ytan.

Bryggare har jag också. Den använder jag när det kommer mer folk typ >2 st. Tycker bryggaren har svårt med en kopp o det är en del å städa upp efteråt.

Sen har jag en press. Bra när det är två personer som ska fika.

TatsuOni
2017-11-18 11:08
#2

Vi har en kaffebryggare (för kaffe) och en vattenkokare (för te m.m). Ser inte vad två skulle vara bra för…

Kom på att vi även har en nespressomaskin, men det är ju inte samma sak som bryggkaffe.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Zadeira
2017-11-18 11:11
#3

Jag har en vanlig kaffebryggare och en sån där Tassimo kaffemaskin där man väjler en kapsel med vilken sorts kaffe man vill ha. Eftersom kaffet blir helt olika (jag kan få allt från kaffe au lait till espresso i min kapselmaskin) tycker jag inte det är konstigt. Innan jag fick min kapsel-maskin hände det att jag bara bryggde en kopp i den vanliga bryggaren.

Men att ha två vanliga bryggare känns ju lite onödigt tycker jag. Framförallt tänker jag på platsen det tar.

Mooniq
2017-11-18 11:17
#4

Jag har en perkulator som jag tycker gör godast kaffe, tar man ur insatsen så blir kaffet även gott om man värmer på. Bryggare har jag undanstoppad men vid kalas e det skönt att kunna brygga i båda.  hade kapselmaskin men tröttnade på den kaffesmaken, så den gav jag bort.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Halvdansken
2017-12-26 21:49
#5

Snabbkaffe…

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Carmarino
2018-01-02 13:23
#6

Har en kaffekokare, men den använder jag till te. Kaffe kokar jag på "det gamla vanliga" sättet, d.v.s. kokar upp vatten i vattenkokare och häller det över bönorna i en tratt över en glaskanna.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Upp till toppen
Annons: