Annons:
Etikettåterbruk
Läst 888 ggr
Eda
1/31/18, 8:21 AM

Trasiga skjortkragar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Trasiga skjortkragar och manschetter vändsydde man förr i tiden, riktigt de ambitionerna har jag inte utan jag kom på att det på en del skjortor går väldigt enkelt att trestegs-sicksacka det trasiga på kragarna och sen stuka om dem baktill så att snibbarna fram blir lika stora som tidigare.  Jag hade inte tänkt mig detta för finskjortor precis men till älskade vardagsskjortor tycker såväl min man som jag att de blir okej.
(Manschetterna var inte trasiga men de går säkert att åtgärda på liknande sätt.)

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
MonicaLagerquist
1/31/18, 8:48 AM
#1

Jag har på min mans bästa älskade fiske skjorta sprättat loss kragen och vänt den så att undersidan kommit upp och sen sytt fast den igen.

Stolt ägare till fem La permer

Eda
1/31/18, 9:10 AM
#2

Det var duktigt!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

parsley
1/31/18, 9:24 AM
#3

Smart!

Upp till toppen
Annons: