Annons:
Etikettskuraochdona
Läst 573 ggr
MonicaLagerquist
3/10/18, 1:01 PM

Duktips

Är du som jag "allergisk" mot att stryka dukar.

Gör som jag .

Blöt duken Kör den i tvättmaskinen på centrifug

Lägg den fuktig på bordet och du har en fin och slät duk när den torkat.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Eda
3/11/18, 4:20 PM
#1

Jag gör nästan likadant, men efter centrifugeringen släthänger jag duken först någon timme över duschkabinen och sen på träbordet som den skall ligga på brukar jag för säkerhets skull lägga en plastduk under tills duken är kruttorr.

På dukar som bara är lite skrynkliga eller har veck när jag plockar ut dem ur linneskåpet sprayar jag direkt på duken som ligger på bordet (med plast under) och stryker med handen över veck och skrynklor, det brukar bli jättefint (jag stryker nästan aldrig någonting).

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

MonicaLagerquist
3/11/18, 4:30 PM
#2

Vårt matbord fyller snart 40 år så jag är inte så rädd om det.😉

Stolt ägare till fem La permer

Eda
3/11/18, 4:55 PM
#3

 Vårt matbord är ganska nytt och lackat och jag vet inte hur pass fukttåligt det är.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Eda
3/12/18, 3:57 PM
#4

 Eftersom vi har middagsgäster idag så kan jag här visa skillnaden på duken direkt från linneskåpet och nysprayad! 

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

MonicaLagerquist
3/12/18, 4:30 PM
#5

Visst är det smidigt att fukta och lägga på duken.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: