Annons:
Etikettåterbruk
Läst 1349 ggr
MonicaLagerquist
3/14/18, 8:01 PM

Kasserade lakan

Jag klipper sönder gamla kasserade lakan i ca 20 X 20 cm bitar och använder dessa vid städning.

Bara att kasta efter att städningen är avslutad

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Vixxen
3/14/18, 8:37 PM
#1

Sparar dem för att klippa lagningsbitar till olika saker!

JMW
3/14/18, 9:07 PM
#2

Jag river gamla lakan till trasor. Inte orkar jag klippa. 😁

MonicaLagerquist
3/15/18, 7:57 AM
#3

#2 fast river man blir det långa trådar som katterna mumsar i sig inte alls bra när man har hjälpsamma katter överallt.

Stolt ägare till fem La permer

JMW
3/15/18, 8:57 AM
#4

#3 Njae, jag river sedan drar jag liksom ihop trådarna. Inga problem.

[Tuulikki]
3/15/18, 4:11 PM
#5

Mina blir trasor eller så lägger jag dem i stora hundens bädd så hon har att bädda med. Hon älskar att bädda med sina lakan och filtar😃

MonicaLagerquist
3/15/18, 4:13 PM
#6

#5 Vår hund gillar inte att sova på mjuka saker i bädden.Han puttar bort allt och lägger sig direkt på BIA bädden.😃

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Eda
3/15/18, 4:40 PM
#7

Om jag ritat ett mönster till ett plagg och är osäker på om det kommer att bli bra (speciellt om jag tänkt sy något i ett dyrt tyg) brukar jag först testa det i lakansväv och prova plagget. Efter användningen får det bli trasor.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

MonicaLagerquist
3/15/18, 5:00 PM
#8

#7 Så gör min son när han syr lajvkläder.

Stolt ägare till fem La permer

[Tuulikki]
3/15/18, 6:37 PM
#9

#6 De är så roliga, lilla hunden älskar allt som är mysigt och mjukt. Stora hunden vill gärna bädda runt med det men blir varm, hon hade nog uppskattat en BIA-bädd nu när jag tänker efter🙂 Lätt att torka av om hon är skitig också

Vixxen
3/15/18, 8:29 PM
#10

#3 Så sant!  Sååå sant!

[SonjaG]
3/16/18, 10:42 AM
#11

Jag brukar ta den nedre delen av påslakanet, den som är minst sliten och sy örngott.

MonicaLagerquist
3/16/18, 10:50 AM
#12

#11 Smart.

Stolt ägare till fem La permer

Tarotstollan
3/21/18, 5:08 AM
#13

Jag rev långa remsor av lakanen och flätade ihop som kamp och leksak åt min kompis hund. Han älskade dessa flätor och sprang omkring med dem jämt. De längsta släpade efter honom och han tyckte det var jättekul att leka med dem.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[Tuulikki]
3/21/18, 9:44 AM
#14

#13 Så har jag gjort med kasserade fleecefiltar, jättepoppis hos mina hundar👍

MonicaLagerquist
3/21/18, 9:47 AM
#15

Synd att man inte har en hund som får kampa. Har ju en apporterande hund som måste vara mjuk i munnen så att kampa är ett big no no

Stolt ägare till fem La permer

Maria
3/21/18, 10:19 AM
#16

Min man brukar riva trasor av gamla lakan som han sedan använder i sin verkstad.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Tuulikki]
3/21/18, 10:23 AM
#17

#15 Min stora hund tuggar mest på dem när hon leker själv med dem. Eller hämtar dem om vi kastar och ber henne hämta🙂 Fleecefilt-flätorna alltså.

Upp till toppen
Annons: