Annons:
Etiketthuskurer
Läst 660 ggr
MonicaLagerquist
3/21/18, 9:38 AM

Gör du som din mamma?

Har du ärvt/lärt något husmorsknep efter din mamma?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
[SonjaG]
3/21/18, 9:54 AM
#1

Mycket tog man nog in som ung. Fast man var väl inte så värst intresserad, Men det sitter där i ryggraden ändå. 

Idag är det bra-o-ha-kunskap.

Min man brukar fråga: hur vet du det där? Och då inser jag att jag tagit med det  mej från mor.

JMW
3/21/18, 1:04 PM
#2

Inget som jag kan komma på.

[Tuulikki]
3/21/18, 3:36 PM
#3

Mycket knep och tips som t.ex fläckborttagning, städtips och fiffiga idéer hon får när jag har problem med något. Men inte vardagssaker som tvätt, städ osv. 

Vad jag tänker på i alla fall, sen är det hon som lärt mig hur man tvättar, moppar golv, putsar fönster bäst och liknande. Men jag gör inte exakt likadant. Är ju sambo dessutom  så vissa saker gör vi på "hans" sätt och det kanske hans mamma (eller någon annan) lärt honom🙂

Dioramabyggare
3/26/18, 10:17 AM
#4

Sträcka lakan.

Maria
3/26/18, 10:20 AM
#5

Jag gör säkert mycket omedvetet som mamma gjorde.

Jag hade däremot en stor önskan att bli tvärtemot mamma när jag flyttade hemifrån. Min mamma var en pedant hemmafru och perfektionist när det kom till hemmet.

Mina trosor och strumpor ströks och låg på perfekt rad i en låda.

När jag flyttade så skaffade jag en byrå där jag bara tryckte ner mina underkläder och den lådan ser likadan ut idag😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

DesK
3/26/18, 4:18 PM
#6

Nej, det gör jag inte. Min mor var inte det minsta huslig och kunde absolut inte laga mat och sköta hemme. Däremot lärde min far mig allt sådant, så jag gör som far och farmor gjorde 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Upp till toppen
Annons: