Annons:
Etiketthusmorsprat
Läst 1361 ggr
MonicaLagerquist
3/21/18, 9:50 AM

Skriva nota

Har du som jag kort minne?
Jag har alltid en lapp och penna som ligger på köksordet där jag skriver upp vart efter saker tar slut.

Sen är det bara att ta med den till affären när det är dags för inköp.

Har en höger och en vänster spalt.

Den vänstra är för mat och den högra är för annat som ska fixas när vi är inne i stan.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Maria
3/21/18, 10:00 AM
#1

Hela mitt liv består av noteringar känns det som. Jag har ju t,om diagnostiserat dåligt minne så för mig är det väldigt jobbigt emellanåt.😕

Jag har på kylskåpet ett magnetblock där både jag och min man skriver upp saker som behöver handlas. Vi brukar oftast veckohandla på lördag.

Vid datorn har jag ett större anteckningsblock som alltid är tillhands. Där skriver jag upp småsaker hela tiden. Jag har blivit väldigt bra på att skriva stolpar t.ex under ett telefonsamtal så att jag sedan kan återge det om det är något jag ska berätta för min man.

Jag stryker allteftersom sakerna blir inaktuella och det känns som om jag har hittat ett bra eget system.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[HundochKatt]
3/21/18, 10:53 AM
#2

Ja, här krävs också en nota för att jag ska komma ihåg att handla hem det som är slut. Annars är det alltid jag glömmer något. 

Men jag har bara en nota för det jag ska handla på mataffären och apoteket, de andra ärendena brukar jag komma ihåg. Som tex. köpa hund och kattmat på Granngården.

Carmarino
3/21/18, 11:34 AM
#3

Skriver upp allting som ska handlas i mobilen. Har en särskild app för det.

När det gäller andra saker så har jag en gammal, vikbar, mobil. Den är min "anteckningsbok" där jag skriver upp allting jag måste komma ihåg. Då får jag en påminnelse också, så att jag inte missar det. Brukar nämligen glömma att både kolla och skriva in i kalendern jag har på väggen.

Anledningen till att jag använder den gamla mobilen istället för den nya, är att jag tycker den gamla är mycket bättre. Har testat att använda den nya också, men jag hör inte påminnelsen; den är dels alldeles för kort och ljudet är för lågt. (Har inte lyckats hitta hur jag ändrar inställningarna för den.) Plus att det finns en del andra nackdelar också.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

JMW
3/21/18, 1:03 PM
#4

Jag har också ett block med penna på köksbänken. Skriver dit varje gång något tar slut eller när jag kommer på att jag behöver något. En vänster och en högerspalt. Den vänstra för Maxi och den högra för Lidl.

Upp till toppen
Annons: