Annons:
Etikettskuraochdona
Läst 548 ggr
[SonjaG]
6/1/18, 8:23 PM

Hissgardin

Eftersom solen gassar in ngt hemskt tänkte jag skaffa en hissgardin. Vi kan inte ha persienn i fönstret. Så jag köpte en färdig hissgardin. Det stod hissgardin på förpackningen och det var 2 breda band i varje sida. Kanal upptill och nertill. 

Men nu fattar jag inte hur det funkar. Vad ska vara upp och vad ska vara ned.? Och hur hissar man upp den. Det fanns inget annat med i förpackningen och expediten sa inget om att jag skulle ha ngt annat till. Bara en stång att trä upp den på, det köpte jag oxå. Jag har försökt googla på det men hittar inget vettigt.

Annons:
JMW
6/1/18, 8:28 PM
#1

Jag vet ju inte säkert men du kanske ska ha en stång i kanalen nertill också. Sen kan du rulla upp gardinen och knyta med banden.

[SonjaG]
6/1/18, 8:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Så här ser det ut. Lika på bägge sidor. Den ena kommer ut på framsidan, den andra sitter på baksidan.

[SonjaG]
6/1/18, 8:32 PM
#3

Aha, du menar att man helt enkelt bara rullar manuellt med händerna?

Ja, en stång nedtill behövs kanske i så fall.

JMW
6/1/18, 11:34 PM
#4

#3 Ja just det. Så tänkte jag.

[SonjaG]
6/2/18, 10:08 AM
#5

Ok. Men då ska stången vara i andra änden? Banden i nederkanten alltså? Fast då tycker jag att beteckningen på påsen inte skulle vara "hissgardin", Man tror ju att det är en hissfunktion i förpackningen.

JMW
6/2/18, 4:26 PM
#6

Nja, banden ska du nog ha upptill. Sen rullar du gardinen på stången ock knyter på lämplig längd. Visst kan ordet hissgardin vara lite missvisande.

Annons:
Upp till toppen
Annons: