Annons:
Etiketthusmorsprat
Läst 833 ggr
MonicaLagerquist
2018-06-02 07:54

Kylbox med till affären

Så här års brukar vi ha en kylbox med en isklamp i med när vi åker in och handlar. Då kan man lägga känsliga saker direkt i kylboxen .Vi självscannar så då går varorna direkt från frysen i affären till kylboxen.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
DesK
2018-06-02 09:17
#1

Det är ju närmast en nödvändighet i denna fantastiska högsommarvärme. De gånger som jag inte har kylbox i bilen och ändå mäste handla, så lägger jag färska känsliga saker i botten på kassen, sedan kylvaroroch överst frysvaror. Då håller sig allt kallt, till jag kommer hem och kan placera maten där den ska vara.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

kattöga
2018-06-17 12:35
#2

Vi har ingen kylbox men vi har fryspåsar som vi fått när vi köpt Mush till våra katter. De fungerar bra tycker jag. Och är smidiga att ta med sig. Smart att lägga i en isklamp! Det ska jag prova när jag har lite längre väg att åka efter att ha handlat.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Carmarino
2018-07-01 14:18
#3

Har en kylryggsäck (inte den som länken visar, men samma princip) som rymmer väldigt mycket. Brukar inte använda kylklampar, eftersom jag har nära till affären. Packar ganska mycket i den, så de olika kylvarorna "hjälps åt" att hålla kylan. Sedan har jag även en kylväska och en liten kylbag med mig, ifall jag skulle köpa mer än vad som går ner i ryggsäcken.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[[eskils_]]
2018-07-01 15:23
#4

Jag lägger bara frys- och kylvaror tillsammans i en separat påse i kassen, det brukar räcka. Har nära hem.

Torparmor
2018-07-02 17:59
#5

Använder också kylväska men utan klampar


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

JMW
2018-07-03 11:43
#6

Jag har alltid med kylväska med klampar. Fast att ta in den i affären funkar inte. Kanske i första butik men jag kan ju knappast ta med den in med varor i från annan butik. Jag handlar alltid på Lidl och Maxi när jag åker in för handling. Ibland också Netto.

Annons:
Tant Grön
2018-07-03 11:52
#7

#6 Du kan väl ha två kylväskor?

JMW
2018-07-03 15:06
#8

#7 Jo, det skulle jag ju kunna men jag tycker det funkar bra att lägga över frysvarorna i kylväskan som står i bilen. Fast det är smart att scanna och lägga direkt i kylväska.

Honestyisdead
2018-07-06 18:26
#9

Har en i bilen.

Sindri
2018-07-06 18:52
#10

Ja, absolut, en eller två beroende på hur mycket jag skall handla.

Jag använder även kylväska, fast utan kylklamp, när det är riktigt kallt ute. Då lägger jag fryskänsliga varor där som tomater, gurka, banan mm.

MonicaLagerquist
2019-07-18 12:21
#11

Puttar upp den här tråden. Eftersom att nu är det ju varmt igen.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: