Annons:
Etikettåterbruk
Läst 719 ggr
MonicaLagerquist
2018-07-06 07:55

Samla batterier

Du vet väl att batterier ska bli varma och börja brinna.

Därför ska man förvara batterier så säkert som möjligt innan man lämnar det till återvinningen.

Vi spar våra i en glasbruk ute.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Caeli
2018-07-06 09:08
#1

På våran återvinning lägger man batterier i en plastlåda. Borde inte vara speciellt brandsäkert…🤔

MonicaLagerquist
2018-07-06 09:16
#2

#1     På vårt återbruk bakom ICA är det en plåtlåda.Men inne på ICA står två plaströr ca 1.20 högt där man också kan lägga batterier.

Jag förstår inte att ICA törs ha det så.

Stolt ägare till fem La permer

JMW
2018-07-06 14:01
#3

Jag undrar hur varmt det ska bli för att de ska börja brinna. Jag har en jättefin papplåda på köksbänken där jag lägger batterier innan de går till återvinning.

Beställ gratis.

http://batteriboet.se/

MonicaLagerquist
2018-07-06 14:34
#4

Jag har i princip alltid batterier i bakfickan .Till min mp3. Det har vid flera tillfällen blivit så varmt att. Jag brännt mig

Stolt ägare till fem La permer

JMW
2018-07-06 14:53
#5

#4 Ojsan! Jag har batterierna i laddaren. Kör endast med laddbara batterier. Fast jag lyssnar på mina ljudböcker i mobilen och headset.

Caeli
2018-07-06 14:56
#6

Det är flera batterier tillsammans som kan börja brinna. Speciellt de kantiga till brandvarnaren eftersom de har plus och minus pol på samma sida. Hamnar något annat däremellan kan det uppstå gnistor. Men kan säkert hända med andra sorters batterier också! #3 Papplåda hade jag inte velat använda!

Annons:
DesK
2018-07-06 18:33
#7

Så mycket det går använder vi laddbara batterier, men det finns inga sådana till mina hörapparater, så dessa måste jag slänga i batteriholken.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: