Annons:
Etikettskuraochdona
Läst 2267 ggr
mirai
2018-07-15 12:11

Ångtvätta bra eller dåligt?

Är det någon som testat att ångtvätta golv och andra ytor? Jag funderar på att köpa en. Maskinerna är ju ganska dyra så jag vill vara helt säker på att de är bra. Har kollat flera olika märken. Det är ju miljövänligt och man spar ju in på rengöringsmedel och dyl. Jag bor i Skåne så allt kalkar ju igen och kalk och fett är ett elände. Mattor skall också vara lätt att tvätta med ånga. Toaletten blir kliniskt ren enligt tillverkarna, det verkar vara rena rama supermaskinen till allt 😃

KRAM!🌺

Annons:
Tant Grön
2018-07-15 19:04
#1

Har läst att dom kan skada parkettgolv och ullmattor.

DesK
2018-07-16 07:10
#2

Har läst samma som #1Tant Grön och därför kan de även skada laminatgolv. Jag har en enkel liten billig ångtvätt från Biltema, den använder jag rätt mycket, tvättar bilarna invändigt, städar på svåråtkomliga ställen, rengör mattor, av alla slag, m m

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

mirai
2018-07-16 16:26
#3

Jo, jag kan förstå att trä och för mycket vatten inte är bra samt att ull och högvärme inte passar så bra ihop. Jag funderar på en kombimaskin för golv ,sanitetsstädning, bänkskivor, mattor, fönster,mm. Jag beställer nog en. Tack🌺

KRAM!🌺

Herveaux
2018-07-16 17:22
#4

#3 Vilken har du fastnat för? Jag ska själv införskaffa en ångtvätt så tar gärna emot tips. 🙂


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

mirai
2018-07-17 08:41
#5

Jag tyckte denna verkade ok

https://www.elgiganten.se/product/hem-och-hushall/dammsugare-och-rengoring/MORI720020EE/morphy-richards-9-in-1-angmopp-720020-ee

Bra pris för mycket grejor, fri frakt. Gillar Elgiganten bra service och svara gärna och snabbt på "dumma" frågor.

Det skall bli jättekul när Morphy kommer.🙂

🌺

KRAM!🌺

Herveaux
2018-07-17 08:50
#6

#5 Tack! Ska genast titta närmare på den.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Loris M
2018-07-17 08:53
#7

#5 Det står inte mycket information där, förutom att den kan användas på golv, dörrar och möbler. Kan man använda den även i köket och på kakel?

Anne.K
2018-08-16 15:04
#9

Jag har en liknande maskin/mopp. Och den funkar rätt bra. På känsliga golv så är det bara att köra på lägsta nivån så blir det inte så mycket ånga som kommer ut och mindre risk att förstöra golven t.ex. 
Men jag använder min supersällan, den är så otymplig och svårmanövrerad och väldigt vinglig i skaftet. Så blir ändå att jag oftast bara torkar golven med trasa bara.  
Men den avtagbara manicken är väldigt fiffig till övrig städning om man har smuts som sitter lite hårdare så löser ångan väldigt bra upp sånt. :)

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

mirai
2018-08-20 09:19
#10

 Morphy har kommit sen en tid tillbaka. Jag är nöjd, använder den ofta. Rengör kaklet ovanför spisen på ett kick, toan saneras varje dag med ånga.  Morphy ligger framme så den är bara att starta. Snabb uppvärmning. Golven är lite tyngre att rengöra men en bra workout😃. Ångar inte köpet.

KRAM!🌺

Upp till toppen
Annons: