Husmorsprat

Dagens visdomsord

2018-10-15 12:35 #0 av: DesK

Använd aldrig handdiskmedel i diskmaskinen! Galen Här var det en hjälpsam kille som satte igång diskmaskinen igår kväll och hällde i handdiskmedel. Det blev väldigt mycket skum med betoning på MYCKET Galen Det luktar i alla fall gott i hela köket nu Skrattar

Fortsätt gärna här i tråden med liknande fadäser som inträffat i era hem Glad 

Désirée

Anmäl
2018-10-15 13:00 #1 av: Tant Grön

Min första man skulle diska några glas, men diskmedlet var slut. Då tog han fönsterputs istället. Han resonerade som så att glas som glas. GalenFick diska om alltihop. Skrattar

Anmäl
2018-10-15 17:31 #2 av: Tuulikki

Hahaha 😂

↠ Just keep swimming ↠ 

Anmäl
2018-10-27 08:16 #3 av: MonicaLagerquist

Häll inte snabblim i ögonen.

Vår vattensäng var trasig och mannen skulle laga dem Dumt nog la ha tuben med snabblim på mitt sängbord. Varje kväll tar jag ögonsalva. Det går till som så att jag släcker lampan och sen lägger salva i ögat.

Det sved som 17 att limma ögat kan jag ju säga. Jag fick spola ögat och sen blev det ögon akuten,

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2018-10-27 08:19 #4 av: MonicaLagerquist

En annan gång så var vi på semester.Dottern var hemma en sväng och sa att kylen fungerade dåligt jag åkte hem och kollade på kylen med lampan lyste när jag öppnade kylen så jag stängde och vi åkte ut till stugan igen. När vi kom hem efter ett par dagar insåg jag att lampan fungerade i kylen men kompressorn var död. Allt i kylen var ruttet.

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.