Annons:
Etiketthusmorsprat
Läst 536 ggr
_Fisken
2018-10-27 07:47

Matinköp

Lön har kommit in. Dags att storhandla. Mitt hushåll är jag och en tonårsdotter.  Jag insåg i veckan att affären här i samhället är MYCKET dyrare än en större affär i närbelägen stad (3.5 mil dit).  Två kassar från stora affären kostade 171 kr. Exakt samma varor i den lokala affären kostade 248 kr.  Tyvärr har jag inte råd att följa regeln "köp lokalt".  Därför tänker jag storhandla så det räcker ca 2 veckor. 
Så nu sitter jag med en tom inköpslista som ska innehålla specerier som ska räcka två veckor framåt. Jag skulle älska en hemsida med enkla recept och som gav ut en shoppinglista.  Nån som vet?

Annons:
DesK
2018-10-27 10:37
#1

Jag tror att bl a ICA har en app, som har ungefär det du söker. Annars är mitt tips att försöka handla efter säsong och att storhandla är alltid en god idé 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

_Fisken
2018-10-27 10:55
#2

Ok. Jag kollade runt lite på internet och har faktiskt blivit medlem i Vardagsmaten.  Den har en app jag ska precis testa nu. Den verkar fixa ihop en lista utifrån de recept jag väljer. Appen har "favoritbutiker" och den butik jag vill handla hos fanns med i deras favvisar. 

Ja. Storhandla är grejen.

Caeli
2018-10-28 17:10
#3

#0 Håller med om att det är tråkigt att det är så mycket dyrare i den lilla lokala affären.☹️ Visst ska man värna om servicen på landsbygden men inte till vilket pris som helst…

Upp till toppen
Annons: