Annons:
Etiketthuskurer
Läst 832 ggr
Tant Grön
12/11/18, 11:08 AM

Brände mig

Brände mig häromdagen, skulle flytta min gjutjärnspanna och hade ett underlägg som gled åt sidan när jag satte ner den. Den kom direkt från spisen och lillfingertoppen kom emot bottnen. Spolade direkt upp vatten i en kopp och höll ner fingret. Det brukar ju räcka med 5 - 10 min, sen brukar värken släppa.
Det gjorde den inte nu. Så fort jag tog upp fingret så började det värka rejält.

Eftersom det gjorde så ont, så fortsatte jag att fylla på kallvatten ioch hålla ner fingret. Såg att det blev en blåsa och en blåsvart rand. Höll nog fingret i koppen närmare en timma. När jag sen tog upp fingret var blåsan borta och det värkte inte längre. Dagen efter syntes ingenting. Kändes som ett mirakel.

Annons:
DesK
12/14/18, 7:24 PM
#1

Låter fantastiskt! 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Torparmor
12/16/18, 7:45 AM
#2

Det är besvärligt att hålla ett finger i vattenbad så länge som behövs, särskilt när man ska laga mat också.  

Jag har en blandning av olivolja + honung +avtäckningsvax + teatreeolja + citrongräs. Det behövs ytterst lite av blandningen, som man stryker på tunnt. Det fungerar väldigt bra, men nytt kan behövas stryka på efter någon timme.


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Sjuttan
12/29/18, 3:06 PM
#3

Jag använder alltid ren honung, fast det är kletigt. Lägger på en klick direkt o tar lite hushållspapper omkring. Det funkar genast. Men om honungsklicken trillar av så kommer värken tillbaka direkt. Jag trodde inte på det innan jag testade men det är helt suveränt. Jag har alltid en liten burk honung vid spisen.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Upp till toppen
Annons: