Annons:
Etikettskuraochdona
Läst 1224 ggr
Pia-69
12/22/18, 2:17 PM

Kristallkrona

Är det någon här som provat att köra sin kristallkrona i diskmaskinen? Tänkte att jag skulle prova med ett kortare skonprogram till min. Det är en äggformad krona i krom, den va inte så dyr heller därför tänkte jag att jag vågar prova…. Återkommer om hur det gick!😁


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

  • Redigerat 4/21/22, 10:21 AM av DesK
Annons:
Gredelin
12/22/18, 2:20 PM
#1

Aldrig kristallglas i diskmaskin. Det borde gälla även kristallkronan. Prismorna riskerar att tappar glansen av diskmedlet.

Lona
12/22/18, 3:25 PM
#2

De tål oftast inte värmen heller. Förresten, är det inte el i den? Big no-no i så fall!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Aleya
12/22/18, 4:39 PM
#3

Skulle aldrig köra något med el i en diskmaskin. Låter som en otroligt dum idé

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Pia-69
12/22/18, 5:26 PM
#4

Själva armaturen hänger kvar i taket! Den är i maskinen nu… Fortsättning följer! 😊


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Pia-69
12/22/18, 9:29 PM
#5

Kronan blev fin och dammfri, inga skador vad jag kan se! 👌👍😊


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Eda
12/23/18, 7:29 AM
#6

Vad bra att den klarade sig!
Ett annat sätt att få ren kristallkronor ganska enkelt är att rengöra den på plats. D.v.s. att man ställer sig på en stege och med våtservetter eller med en trasa fuktad med fönsterputs försiktigt torkar av prismorna.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Pia-69
12/23/18, 9:51 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Ja det gick bra! Hade den inte varit formad som ett ägg så hade jag gjort som du tipsar om, men då hade jag inte kommit åt insidan ändå utan att ta ner den…


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Upp till toppen
Annons: