Annons:
Etiketthusmorsprat
Läst 803 ggr
_Fisken
12/29/18, 1:49 PM

Häftmassans mångsida användningsområden

Kanske lite OT men vill ändå berätta.

Jag använder häftmassa till det mesta. Måste börja med att säga att den INTE skapar oljefläckar på tapeterna som förr i tiden. Det har skett en produktutveckling. Jag kan inte svara för alla märken men de jag har använt har inte gjort det.  Den variant jag använder har gul/röd förpackning och jag tror den är av märket UHU.  Sen har matvaruaffärerna också men den massan är av sämre kvalité.

Vad kan man ha häftmassan till?
Ja, det är inget lim. Man kan likna det vid en dubbelhäftande tejp som har  ångerfunktion och har "lagom" hållfasthet. Ytan behöver inte vara plan och den behöver inte vara perfekt rentvättad med kemikalier. 

Jag har den till:

  1. Hålla fast biltelefonen mellan bilens ruta och instrumentpanel vid GPS-navigering.

  2. Små tavlor sätts fast på väggen med tre kluttar häftmassa.

  3. Dosan till fjärr-eluttagen sitter fast innanför sovrumsdörren med häftmassa.

  4. Termometern i sovrummet sitter fast med häftmassa

  5. Skruv sätts fast på skruvmejseln om skruven ramlar av hela tiden. 

  6. När jag löder ihop kabel så håller häftmassa fast ena kabeln.

  7. Foton sätts fast i enklare fotoalbum med kluttar. 

  8. Externa mikrofonen till datorn sitter fast på monitorn med en klutt.

  9. Trasig batterilucka av plast sitter fast med lite klutt.

  10. Det finns in klutt på insidan av ytterdörren avsedd för viktiga brev eller papper.

Som sagt, användningsområdena är oändliga och med lite ansträngning så hittar man ytterligare användningsområden.

Annons:
MonicaLagerquist
12/29/18, 2:10 PM
#1

En klutt under blomkrukan så är den kattsäkrad

Stolt ägare till fem La permer

_Fisken
12/29/18, 2:39 PM
#2

Exakt. Det glömde jag av.  Vaser med höga blommor sätts ju fast med klutt. Ha ha. Bra motmedel mot katt.

MonicaLagerquist
12/29/18, 3:34 PM
#3

Min man tycker att vi ska sätta fast katterna med en rejäl klutt häftmassa-Undrar om det skulle fungera?🤪

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: