Annons:
Etikettskuraochdona
Läst 1870 ggr
Cireea
2019-02-22 20:36

Få bort röklukt från kylskåp?

Vi har fått hem ett kylskåp och förra ägaren har tydligen rökt inomhus, så ni kan ju tänka er hur delar av det kylskåpet luktar. 

Är det möjligt att få bort lukten helt eller tills viss del? 
Ättika blandat med vatten? Klorin?  🤔


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Maria
2019-02-22 21:08
#1

Räcker det inte med att tvätta av det med ex såpa eller annat rengöringsmedel?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Cireea
2019-02-22 21:19
#2

Det kanske det gör, jag var helt inställd på att ta till lite hårdare metoder! 😂 Jag ska testa och återkommer om det inte ger sig.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maria
2019-02-22 21:21
#3

Det är ju en blank yta (hoppas jag) så ta inte i för mycket så att du repar den.😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tant Grön
2019-02-23 19:58
#4

Men baksidan luktar väl också, och där är det ju svårt att komma åt.

Cireea
2019-02-23 20:05
#5

När vi startade kylen och frysen (side by side) så blev stanken invändigt i frysen outhärdlig trots rengöring. Luften som strömmade in i frysen var det som stank allra värst, vilket gjorde att lukten i hela frysen kom tillbaka.  Jag höll nästan på spy av det..

Vi körde på ändå och tänkte att luften kanske skulle bli renare när den fått gå ett tag och fått "ur sig" all rök. Mycket riktigt, idag är lukten som kommer in i frysen helt luktfri och stanken borta. 🥵 Skönt!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Veda
2019-05-24 10:33
#6

Nu är problemet åtgärdat, men om nån annan har problem med dålig lukt så fick vi ett tips på jobbet för ett antal år sen. Vi fyllde hela kylskåpet med tidningspapper över helgen (efter att tömt och gjort rent). Luktade mycket bättre efteråt. Röklukt i vanliga rum brukar gå över med ättika, så det kanske är ett alternativ.

Annons:
Sindri
2019-06-10 20:23
#7

Jag använder en del ättika och när flaskan är tom ställer jag in den i kylen. Där får den stå tills nästa flaska är tom.
Ett annat tips jag använt innan är att lägga en äppelklyfta på varje hylla. Äpple drar åt sig dålig lukt.

Cireea
2019-06-11 17:03
#8

Det slutade faktiskt med att lukten kom tillbaka, och alla påsar och allt luktade verkligen äckel 🤮 Vi rengjorde och rengjorde men det var så ingrott att det bara var att ge upp. 

Nu flyttade vi från lägenheten då huset där den låg skulle säljas och passade på att lämna kylskåpet..😇


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: