Skura och dona

Dålig lukt

2019-08-12 19:21 #0 av: SonjaG

När jag öppnar luckan till tvättmaskinen känner jag en äcklig lukt. Typ mögel lr liknande. Maskinen är inte gammal så varför har detta uppstått och hur kan jag bli av med det?

Nån här som jag ge ett effektivt tips?

Anmäl
2019-08-12 19:33 #1 av: MonicaLagerquist

Gör ren maskinen.  Kör en omgång med ättika istället för tvättmedel. Håll luckan öppen mellan tvättningarna

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2019-08-12 20:15 #2 av: SonjaG

Vad är det jag ska rengöra,  Maskinen?

Ska jag alltså hälla i ättika utan tvättgods, hur mycket? Jag brukar ha luckan på glänt mellan tvättningarna. Men det tycks inte hjälpa.

Anmäl
2019-08-12 21:01 #3 av: MonicaLagerquist

Tvättmedelsfacket och gummibälgen runt tvättrumman brukar behövas rengöras.Gör rent silen också.

Jag kör 1 dl ättika i  ett program utan att ha tvätt i maskin ,

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2019-08-12 21:53 #4 av: SonjaG

OK, tack då förstår jag. 

Brukar ju hålla rent med det mesta. 

Ska köra en runda med ättika.

Anmäl
2019-08-14 00:40 #5 av: VoxBauers

Blir det inte bättre med ättikan kan du testa att köra en tom maskin på 90 grader med citronsyra. Kör sen ännu en  en tom maskin på 90 grader med lite tvättmedel.

www.voxbauers.weebly.com                                                                  www.cornishrex.se

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.