Annons:
Etiketthusmorsprat
Läst 656 ggr
[SonjaG]
11/9/19, 8:27 PM

sockor

Sockor jag köper har ofta alldeles för hård resår. Det blir märken och gör ont. 

Hur gör ni för att tänja ut dem en aning?

Jag har försökt att sätta dem fuktiga på ngt brett ställe, alltså spänna ut dem. Stryka på dem med varmt järn osv. men inget hjälper.

Annons:
Sindri
11/9/19, 9:06 PM
[SonjaG]
11/9/19, 9:15 PM
#2

jo jag har sådana oxå. Men dom som inte är sådana? Hur gör ni?

Sindri
11/9/19, 9:19 PM
#3

Har inte det problemet, men tror inte du kan göra något åt det.  Så småningom sladdrar ju de flesta resårer, men det känns ju onödigt att tvätta nåt 100 gånger innan man kan använda det.

Vixxen
11/10/19, 12:15 AM
#4

Klipp ett jack i resåren och zick zacka runt jacket.

[SonjaG]
11/10/19, 11:04 AM
#5

Det är nog den där med Bambu som jag har. Perfekta. Jag ska testa det VoxBauers skriver. Tack för tips.

mirai
11/24/19, 7:21 AM
#6

Jag har känsliga anklar/vrister pga diabetes, så jag klipper bort hela resåren. Jag zig zackar inte heller,  kanten håller sig fin ändå och sitter uppe bra. Vissa sockor har kanske en tendens att rulla sig lite men inget som stör mig. Man skall vara rädd om sina fötter och inte stoppa blodtillförseln.

KRAM!🌺

Annons:
[SonjaG]
11/24/19, 9:31 PM
#7

Men repar inte sockan upp sej om du klipper bort resåren?

mirai
11/29/19, 1:28 PM
#8

Nej, det har aldrig hänt😃. Håller sig fina tvätt efter tvätt.

KRAM!🌺

Eda
12/14/19, 9:51 AM
#9

Är sockorna helt hopplösa och inte går att använda kan man göra snögubbar av dem i stället! https://textilochtips.wordpress.com/2018/03/27/pyssel-och-knap/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: