Fick bort missfärgning! - Tips
Vårat handfat hade blivit missfärgat, troligen utav något som min sambo glömt skölja bort ur handfatet efter att ha tvättat oljiga och skitiga händer.
Jag skrubbade som en tok när jag tillslut gav upp, det satt helt enkelt fast. Extra ledsen var jag då vårat badrum är ganska nyrenoverat och jag är rädd om det, jag vill varken ha missfärgningar eller att det ska gå sönder/slitas onormalt pga oförsiktigt användande.
Så självklart suckade jag inför sambon och bad honom att han MÅSTE bli bättre på att skölja ur handfatet efter sig, annars blir det missfärgningar.
Jag misstänker att han i ett desperat försök tog sitt autosol och gnuggade lite på fläcken, och förvånansvärt nog så gick den bort! Inget som man bör göra ofta då autosol innehåller slipmedel, men en bra nödlösning när det tyvärr hunnit fastna.
För er som inte vet vad autosol är för något så er det ett medel som man vanligtvis putsar kromdetaljer med på bilar.

Jag har kört med autosol på beslagen runt handtagen på dörrarna ibland. Det blir så fint.
Tvättstället har jag aldrig testat, men bra tips.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Ja, precis. Det är ju egentligen sådant som det är tänkt att användas till 🙂
Jag tror som sagt inte att det är bra för handfatet eller andra material som inte är av metall, men en bra nödlösning. Detta fick mig även att fundera på om rubbing, som man använder till att polera lacken på bilarna, kan vara lite mildare men ändå effektivt mot detta? Då detta rengör porerna i lacken innan man vaxar den så kanske detta även kan ta bort dessa typer av missfärgningar?

Det är bara att testa 😃
När jag kommer på mina "smarta" knep så brukar jag testa nånstans där det inte syns först om det inte skulle gå så bra. Genom att prova sig fram kommer man ofta på bra lösningar 🙂
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
#3 Absolut 👍