Zakibo 9
Nu är det höst med sommarvärme och mattes födelsedag firades igår. Hon fick flera fina presenter. Pallen som ena lillmatten fixade har ni redan sett.
Den förra tråden är här
/Désirée
- Redigerat 2026-08-16 07:20 av DesK
Så fint 🙂
/Maria
Hälsa matte och gratulera i efterhand. 🎁💐🎂
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Jag gratulerar också!🎈🎁🎈🎁
♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com
👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com
🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.
Grattis i efterskott!
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Grattis till matte! 🌹
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Matte tackar, hon fyllde år i augusti, men då var hon dunderförkyld och sov i dagarna tre. Därav det något sena firandet. Matte är tacksam och glad och idag fick vi besök av en liten shibatjej, men hon var allt rätt ohyfsad, skrek och gapade på mig flera gånger! 😳🐕 Får se om hon kan uppföra sig bättre imorgon, för hon kommer hit och ska vara själv här med mig, matte och killarna i några timmar.
/Désirée
Grattis i efterskott! 💐
Så kul att du får besök av en liten Shiba tjej men inte kul att hon skäller på dig, hon kanske är lite rädd för dig.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#8 Hon är nog mest osäker och lite rädd för vad som ska hända, jag har ju matte och behöver inte vara orolig, men hon, Nano, känner nog att hon nu måste hitta en ny flock, det gillar inte vi shibor, så Nano får testa att vara med oss imorgon, utan hennes människor. Så får vi se om vi kan snacka fredligt med varandra.
/Désirée
#10: Så söt. 😍
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Fina de är💕
/Maria
Imponerad! 🐶
♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com
👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com
Skimrande 😃
/Maria
#13. Jättefint, men tror att matte fått lite hjälp!😂
Yes! Den blev ju superfin 😊🐾🐕 Fattar inte varför matte har ägnat kvällen åt stt ta bort allt det fina 🐕🐾
/Désirée
- Redigerat 2023-09-15 23:06 av DesK
Skall hon bo med er eller är det bara tillfälligt besök?
Nano ska bo här för gott om det funkar mellan henne och Zaki och det verkar det göra 😊
/Désirée
- Redigerat 2023-09-17 20:20 av DesK
#20 Vad roligt! Jag hoppas att de ska trivas ihop! 💚
#22 Helt rätt att visa vem som är nya bossen i området!
Zaki hälsar att det är han som är bossen här 😃🐕🐾
/Désirée
#24 Zaki först. Nano sen och grannarna sist då 😎
Första natten har gått bra 😊 Det var lite stökigt igår kväll för bonden härjade på åkern, så jag fick stänga altandörren. Nano har sovit på sin dyna bredvid sängen och jag med matte i sängen. Nano verkar vara morgonpigg 🐾🐕 hon har pratat med matte några gånger under natten. Till frukost gjorde matte en extra macka, så att både jag och Nano fick några bitar var 🐕🐾
/Désirée
Det kommer säkert att fortsätta gå bra och Nano vänjer sig nog snart vid alla nya ljud 😊
Allt verkar gå jättebra, det är bara att lyckönska!💗
Wow, vad ska du göra med druvorna förutom äta😉
/Maria
Av första omgången gjorde jag kvass och russin, så blir mer sånt och så styckfryser jag en del 😊
/Désirée
#32 Ah, vad härligt.
Jag minns att jag gjorde gelé vid ett tillfälle av mina.
/Maria
Kokböcker kan man aldrig få för många av (fast det blir rätt tungt, när man flyttar eller möblerar om) 😉😇
Dom två Gammaldags mat har jag haft tidigare, men dom har rymt 😢
/Désirée
#35: Är det så stor skillnad i storlek på dem eller är det perspektivet som gör det? Tycker de har sett rätt jämnstora ut på tidigare bilder.
Det är stor skillnad, Zaki är mycket större och Nano är för liten enligt rasstandarden.
/Désirée
#37: Då har det varit annat perspektiv på de andra bilderna och den senaste är rätt. Har tyckt de är så lika att jag undrat ibland hur du kunde skilja dem åt. 😊
Nano är både mindre och blekare i färgen, så inga problem att se skillnad på dom. Dom andra bilderna har Zaki varit längre bak, så det är anledningen till att du har uppfattat dom som jämnstora.
/Désirée
#35. De är så underbart vackra båda två!❤️
Är tanken att hon ska stanna för alltid?
/Maria
Maria, ja det är det. Hennes matte mår inte alls bra och har mer än fullt upp med sin bebis och den andra hunden.
/Désirée
Aha. Då är det ju extra roligt att det går så bra🙂
/Maria
#41: Så gulligt, och roligt att det går så bra. 😍
Så mysigt!
Vad fint. nästan julstämning!❄️
#1:
Så fina presenter !! 🌹❤️
HH 🙂
#51 Jag blir bortskämd av killarna 😊
Zaki sa att jag måste fixa en ny tråd 🐕😊
Välkomna till nästa tråd
/Désirée