Hur få bort konstig lukt från kläder?
Ja är det nån som har nåt tips på hur man får bort dålig lukt från textil, när det inte går att tvätta bort?
Har provat ättika, för det har jag hört ska fungera…men det gjorde det inte på dessa plagg.
Jag har tvättat i 60…
"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"
Hur luktar det? Kanske kan hjälpa om man har några bra råd :-)
Nån konstig söt lukt. Skulle gissa på bakterier… :-/
"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Testat att hänga utomhus på galge något dygn?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Fungerar inte det kan du lägga dem i en plastpåse i frysen en natt. Det tar bort svettlukt i gymnastikskor och kan kanske fungera här också.
Jag har haft kläderna på balkongen i några dagar men det har nog inte varit tillräckligt kallt. Tack #3 och #4 … frysen ska jag testa! :)

Även i denna tråden rekommenderar jag att låta kläderna dra i ättika och vatten 15 - 20 minuter för att sen tvättas som vanligt.
Tänk bara på att textiler kan bli förstörda av ättiksbad så är du rädd om plagget försök då i mindre skarp ättikslösning och kortare tid.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar