Husmorstips iFokus

Husmorstips

Etikett: huskurer
Läst 18061 ggr
[etsan]
33

Få bort finnar med saker du har hemma?

Någon som har ett tips där så man inte behöver köpa tusentals finn medel som inte funkar osv. Gärna ganska effektivt.

Blodfot
3

följer!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

[Evisen]
4

tandkräm på finnen över natten torkar ut den. Sätt dock inte för nära ögonen.. Lite för mkt doft av menthol.

[etsan]
0

#2 hur mycket tandkräm ska man. Sätta? :)

Giniz
4

Jag brukade använda tandkräm när jag var yngre. Hade tankrämsklick på varje finna under hela natten. Nästa dag var dom borta :D skit bra!

Men för din huds bästa, använd ansiktsmask och sånt istället. :) Då torkar inte din hud ut ;)

[Evisen]
4

#3 Ta en liten klick så den hinner torka, innan du lägger dig och inte kletar ner kuddvaret. Dutta tandkräm på finnen, du lär själv känna när det räcker😉.

#4 Samma här.. Tills den dag jag glömde ta bort en tandkrämsklick, och gick till plugget med det. Halva dagen hade gått då skolkamraterna upptäckte vad jag hade vid käkbenet*s*.

leemland
1

Jag har hört av en bekant att om man "kliner" in ansiktet med en eller en halv citron varje dag så drar det ut alls smuts och sen blir de bra :P 

I början får man fler finnar , men som jag fattade det så blir det bra i slutändan man får mjuk och ren hud :P Kan höra med henne mer exakt , de va en tid sedan hon berättade de för mig :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Ria74
1

Man kan göra en scrub av havregryn för att få bort ojämnheter och orenheter i hyn.

Fukta havregrynen och kläm ur det mesta av vattnet. Skrubba sen försiktigt ansiktet i cirkelformade rörelser och tvätta av med ljummet vatten.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Anna-Helga
0

Man kan skrubba försiktigt med kaffe och lite olivolja också! :-)

fridajulia
0

Äppelcidervinäger blandat med vatten! Har varit räddningen för min hud iaf!

Imasy
0

Med Aspirin:

http://ladydahmer.alltforforaldrar.se/2011/november/no-poo-ansiktsvard-aspirinmask.html

Har testat denna ett par gånger, dock för få för att se resultat, men man kände sig väldigt ren i ansiktet efteråt :)

CupcakeGod
0

Blekmedel och den frätande saken som man använder för att få bort hår från badkaret.

Nä, men försök blanda bakpulver och jordgubbar.

[Thiah]
0

Olivolja på en bomusslpad funkar som ansiktsvatten. Ta bara inte för mycket på bomullet för då blir hela ansiktet flottigt och sen kudden och kläderna och ja… så vidare ;). Vitlök har jag hört funkar bra. MAn delar en klyfta och stryker på finnarna. Funkade bättre för mig än tandkrämen.

[etsan]
0

Har testat med tankräm och det gick inte så bra. Ska nog testa #12 tips nu och hoppas på det bästa! :)

Tant Grön
0

Prova att smörja in ansiktet med filmjölk. Låt sitta tills det nästan torkar. smörj gärna en gång till, och skölj med ljummet vatten, använd inte tvål efter. Filmjölk innehåller mjölksyrabakterier som är bra för huden och hämmar skadliga bakterier.

maria6
0

Gár det bra med yougurt tro? Bor i Spanien och här finns inte filmjölk.

Min 19-áriga son har fátt finnar i pannan helt plötsligt och är naturligtvis helt "desperat". 😭

Tant Grön
1

Yogurt går nog också bra, bara den innehåller levande mjölksyrabakterier.