Husmorstips iFokus

Husmorstips

Etikett: husmorsprat
Läst 1653 ggr
Niklas
1

Sköljmedel på handdukar och badlakan

En del sköljmedel/mjukgörare gör att handdukar och badlakan inte suger åt sig vatten särskilt bra. Man får skrapa av vattnet med dem i stället för att torka. Har ni märkt det? Hur gör ni? (Jag hittade ingen passande grupp om tvätt.)

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

yoanna
0

Det här är något jag också undrat över. Men jag använder alltid mjukmedel på mina handdukar eftersom jag tycker att dom blir mycket skönare när dom används :)

Fridaaaa
0

Inte märkt något på våra handdukar, alltid sköljmedel i.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ria74
0

Har märkt samma sak som TS, har provat både med och utan sköljmedel. Ska testa med ättika som sköljmedel istället för att se om det kan hjälpa.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

TjockaBerta
2

Jag använder aldrig sköljmedel.

>>>Malum domesticum<<<

[Mustangcab]
2

# 4 Inte jag heller😃

Gasoline
1

Nej, det har jag inte märkt, men däremot har jag märkt att vissa handdukar har sämre uppsugningsförmåga än andra. Men det kanske har med sköljmedlet att göra? 🤔

Nu tror jag iallafall att det har med materialet i handduken att göra i mitt fall, eller så vill jag ignorera informationen för att jag älskar när handdukarna luktar sköljmedel 🙂

[Mustangcab]
2

Det finns en del frottéhanndukar som är mer eller mindre "allergiska" mot vatten😃

Gasoline
0

#7 Haha, ja, kanske det 🙂

Spectabile
0

Jag har aldrig märkt att sköljmedel påverkat handdukarnas uppsugningsförmåga. Tycker det mest hänger på materialet och dom handdukarna blir inte använda så ofta. Dom hamnar till sist i soptunnan 😇

Tant Grön
2

Använder inte sköljmedel. Helt onödigt och säkert inte bra för miljön.

[Thiah]
0

Har inte märkt någon skillnad alls om det är sköljmedel i eller inte. Märker däremot av kvaliten.

aggeelin
2

Använder numera aldrig sköljmedel. Upplever inte att det behövs. I butikerna uppmanas jag "och så ska du inte använda sköljmedel" till de flesta plaggen. Tvättmaskinen blir "kläggig" i luckan. Tycker inte alls att handdukar och lakan blir bättre med sköljmedel - jag tumlar dem en stund.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Thiah]
0

Jag vill gärna ha en tumlare men dom lär väl dra en himla massa el? Och vara dyra i allmänhet?

Intehärutandär
0

Inte märkt någon skillnad. Runt kroppen har jag en Sir Henry som jag köpte på gymnasiet för 500 kr. Mer än 15 år sedan och flitigt använd så är den fortfarande som ny.