Vilket är viktigast?
Om du bara får välja ett rum i ditt hem att städa låt oss säga på en månad, vilket rum hade du städat då?
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Det beror på men badrum och kök ligger bra till.

Jag hade städat badrummet helt klart. Köket hade varit tvåa på listan.

Köket
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Menar du vilket rum vi helst vill städa eller vilket rum som är viktigast att städa? Köket är viktigast för mig iallafall :-)
köket är köket städas städar jag resten av huset, är det stökigt görs ingenting
l'm back

#4 Jag menar vilket rum ni hade prioriterat att städa, vilket ni tycker är viktigast i hemmet🙂
Köket är viktigast tycker jag.
Kök och badrum helt klart.
/Maria
#6: Köket försöker jag att hålla efter lite löpande så om det räknas som städning skulle jag välja det, annars badrummet.
#6 misstänkte nästan det, men var inte säker :-) Köket, helt klart. Jag tror man skulle kunna hålla badrummet hyffsat hygieniskt utan att städa på en månad, hoppas jag iallafall :-)
Köket!
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
Köket
Hmm. Hygienen är viktig i både badrum och kök, men jag hade nog valt det senare 🙂
Sajtvärd på Övernaturligt

Tror jag väljer vardagsrummet. Det är så skönt att sätta sig ner på kvällen i ett rum som är vackert och som man trivs i.
>>>Malum domesticum<<<
Köket
Anna och taxen Max
Sovrummet pga stark kvalsterallergi.
Slipper du inte kvalster om du byter sängkläder en gång i veckan?
Köket. Jag skulle allra helst vilja ha både köket och badrummet då, men om jag bara får välja ett blir det köket. Sen badrummet.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
#17 inte riktigt eftersom jag även har katter som lämnar spår efter sig här o var hela tiden vilket kvalster älskar. Så att dammsuga och skaka av kläderna minst 2-3 ggr i veckan är nödvändigt om jag och min sambo ska kunna sova bättre. Innan jag började medicinera fick jag nässelutslag över hela kroppen bara pga kvalster även om jag bytte sängkläder varje vecka. Visst slipper jag nässelutslag nu med antihistamin men det tar ju inte bort alla symptom eftersom jag fortfarande kan få feber och bli täppt i näsan när det blir för mycket.
Okej.
Jag skulle göra som #14 och välja vardagsrummet. Köket kan jag undvika ganska länge men jag är för det mesta i vardagsrummet. MEN jag skulle få nippor och psykiska problem av att inte få städa lite i alla rummen under en månad. ;D
Står jämnt mellan badrum och kök. Ett stökigt kök är oinspirerande och gör att jag tappar lusten att äta. Och badrummet blir snabbt dammigt av tvätt som hänger.
Oj vad svårt..men måste nog säga köket. Där vill jag ha det rent alla gånger! :-)
"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"