Såpa fixar allt?
Nu är det såhär att jag är en fattig student som fick ett genomslag i duschen för ett tag sen. Min sambo är allergisk mot typ allt som luktar gott, vilket är riktigt tråkigt när det gäller tvättmedel och schampoon. Och jag har nån konstig överkänslighet i hårbotten för tillfället. Och schampoo-balsam är dyrt. Så jag funderade på om man kan duscha med såpa? Både som tvål och schampoo. Det kostar en fjärdedel av vad schampoot gör och ska väl vara ganska naturligt? Tror ni det går att tvätta kläder i såpa med?
Det skulle förbättre ekonomin ordentligt, vi båda gillar lukten, och tanken på att det är mer naturligt lockar mycket. jag är ju inte så tjejig så jag skiter ärligt talat i om håret "inte blir flygigt och lätt" bara det inte ser asfett ut… Så vad tror ni?

Det går att tvätta håret i såpa, men hur bra det blir vet jag inte.
Min sambo har tvättat håret i både såpa och yes diskmedel och det funkar.
Tänk bara på att skölja ur det riktigt.
Det går att tvätta håret i öl också, visserligen luktar det inte så gott kanske. Men det blir bra :)
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
1# Härligt! Ska se om vi får in fler svar med. Jag är riktigt nyfiken på dethär!
Vill tipsa om den sida http://www.nopoo.se/ naturlig hårvård är det! Jag har inte testat något av det än, då jag hittade den häromdagen, men att tvätta håret med kakao, det låter inte så dumt, och luktar gott :)
/Christine
När jag tvättar med såpa måste jag blöta håret ordentligt innan jag gnuggar in såpan, annars blir mitt hår flottigt av någon underlig anledning.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jag skulle inte tvätta håret i såpa utan att kolla vad den är tillverkad av först.
#5 Vad var det för farligt där?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus