Husmorstips iFokus

Husmorstips

Etikettskuraochdona
Läst 11639 ggr
Lojs
0

Gammal fettfläck?

Finns det något bot mot en gammal fettfläck på ett plagg? Den vägrar gå bort i tvätten och jag vet inte riktigt var jag ska börja för att försöka få bort den.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Niklas
0

Prova med galltvål. Det säger många tar bort fettfläckar på kläder och annan textil.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

OlgaMaria
0

Har du provat att ha på diskmedel en stund innan tvätt?

Fettfläckar kan ofta lösas upp även efter en tvätt, men om den sitter efter flera tvättar vet jag inte om den går att få bort.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Rita-S
1

Citron sa mormor alltid var bra mot fett, men inte så lyckat om det inte är vitt tyg vi pratar om. Ånga brukar annars lösa fett bra, när man ångat tyget en liten stund kan man gnugga in schampoo eller yes typ. Låt verka ett tag, ånga, och repetera om nödvändigt.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Ria74
1

Diskmedel brukar vara effektivt mot fettfläckar, lite beroende på vad för slags tyg den sitter på.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Lojs
1

Tack för svaren. Diskmedel är ju smidigt att prova, det har man hemma. =) Galltvål har jag tänkt köpa jättelänge, kanske börjar bli dags. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Ria74
0

#5 Om det är ett tyg som tål det så lägg det gärna i blöt över natten t.ex med diskmedel så det får verka på djupet :)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar