Tips: missfärgade matlådor i plast.
När man tar med sig mat till jobbet i plastlådor så blir mat med bl.a tomatpuré eller liknande som Ayvar och annat rött ofta svårt att få bort från plasten när man ska diska.
Fick tipset av en arbetskamrat att när man ätit och ska diska för hand så ska man använda så KALLT vatten som möjligt och ett bra handdiskmedel (Yes) och diskborste och vips så försvinner det missfärgade🙂
Jag har alltid använt varmt vatten och det är jättesvårt att få bort missfärgningen.
/Maria
skall testas nästa gång
ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på min hemsida www.nogg.se/spiiidis1
Ja, det låter väldigt märkligt men fungerar faktiskt på riktigt😉
/Maria
Har ju tyvärr samma problem här hemma.
Tackar för tipset, det ska absolut provas! 👍
Det kanske även fungerar bra på tex skärbrädor i plast som gärna vill byta färg utav tex paprika och liknande? 🙂
#3 Ingen aning men värt att testa.
Sedan vet jag inte hur det är med gamla plastlådor som är riktigt missfärgade många gånger så att säga.
/Maria
Tack för tipset Maria! Det ska jag säga till mannen i huset som har matlådor till jobbet 😉
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#4 Dom är nog tyvärr redan "körda". 😕
Bikarbonat och riktigt varmt vatten fungerar också väldigt bra för att få bort missfärgningar på plastlådor och liknande.
#7 Men det har man oftast inte till hands när man står i köket på jobbet och ska diska sin matlåda😉
/Maria
#8 Jag har alltid en påse bikarbonat i väskan, är kanske som jag är miljöskadad, men det är ju bra till så mycket :-p
Har läst att solen bleker missfärgningar från tomat, så ställ de stackars burkarna i solstolen en vacker dag…☀️
*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn…