Husmorstips iFokus

Husmorstips

Etikettskuraochdona
Läst 10048 ggr
Ria74
1

Vad är ditt bästa städtips?

Alla städar vi någon gång och vi har säkert alla små smarta lösningar som sparar både tid, kraft och pengar.

Vad är ditt bästa städtips?

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

tlover
0

l'm back

Ria74
4

Börja alltid uppifrån när du städar, börja inte med golvet för att damma sen. Då trillar det ner damm, blomblad, smulor eller något annat på golvet och man får göra om golvet en gång till.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

trollsländan
2

När jag städar i tvättstugan har jag skaffat mig en makalös låda samt en liten strumphängare. Så alla strumpor som inte har någon maka lägger jag i den makalösalådan.Det gör så jag slipper ha strumpor i hela huset och det sparar en massa tid Annars har jag inga bra städtips.Motivationstips för att städa är att köpa en bukett blommor att ställa på bordet när städningen är klar.En belöning till sig själv och det blir så mycket trevligare med blommor.

Niklas
2

Ställ i stora saker i diskmaskinen först. Det är lättare att lirka ner småsaker mellan dem än tvärt om.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

MariinaS
8

Att moppa golvet med sköljmedel luktar gudomligt gott (alltså du har ju vatten och en 2-3 korkar sköljmedel i, lite olika beroende på hur mycket vatten man använder)! Dessutom hållet det dammet borta lite bättre om jag minns rätt. Man kan också våttorka möbler med sköljmedel blandat med vatten i en spruta, torka bara av med en trasa eller papper efter..

Gasoline
4

#5 det stämmer, det sägs att om man torkar ytor som lätt blir dammiga med en blandninga av sköljmedel och vatten ska ytorna hålla sig dammfria längre :-)

Niini
1

Ättika och matsoda på spisen för att få bort fastbränd mat.

Gasoline
4

Detta är ju inget städtips i den bemärkelsen utan mer ett vardagstips. Har man barn som leker med små saker på golvet som sedan ska in i en leklåda så kan man lägga ut ett lakan eller liknande som dom får leka på, när dom är klara viker man ihop ändarna och häller sedan tillbaka allt i lådan.

[Tuulikki]
0

#8 Minns att jag och min lillebror gjorde så varje gång vi lekte med lego. Funkade jättebra

Gasoline
0

#9 ja, det verkar supersmidigt. Hoppas att jag gör så om jag själv skaffar barn :-)

Raija Danielsson
1

Ett tips men inte om städning. När jag bodde i hus och vi hade två våningar så ställde jag en korg på vardera våningsplan. Om något skulle upp så lade jag det i korgen. När någon skulle upp så försvann korgen också. Fast det kanske var jag som fick tömma korgen däruppe också så kom ändå den andra korgen ner varje gång. Det fungerade faktiskt jättebra.

Gasoline
0

#11 det låter smidigt. Vi lägger saker som ska till någon annan våning i trappen, men det blir tyvärr alltid liggandes där alldeles för länge utav någon anledning. :-/ en korg kanske skulle hjälpa det problemet.