Husmorstips iFokus

Husmorstips

Etikettskuraochdona
Läst 3550 ggr
Ria74
4

Hur ofta byter du disktrasa?

Hur ofta byter du disktrasa i köket? Kastar du den gamla eller tvättar du den?

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Ria74
0

Jag kokar eller tvättar min trasa ca en gång i veckan. Blir den smutsig innan så tvättas den innan.

När den känns sliten åker den ut i badrummet och används som skurtrasa där innan den kastas.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

aggeelin
0

Ofta. Jag tvättar dem tills de ramlar sönder. Har alltid avskytt typ "wettextrasor" för de går inte att tvätta och lukar surt på en gång

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Thiah]
0

slänger dem när de börjar lukta. Sambon är den som använder dem mest så han brukar ha koll.

tlover
0

då det behövs så slängs den i tvätten eller kokas. kokas den används den igen, slängs den i tvätten används den på andra ställen tex om man ska torka upp nått på golvet el liknande

l'm back

Raija Danielsson
1

Wettexdukar går utmärkt att tvätta. Jag har drivvis av sådana och kör dom tillsammans med annat i 90grader. Fungerar utmärkt. För övrigt använder jag microtrasor, som jag ju naturligtvis också tvättar.

Anna4077
1

Jag köper billiga trasor och byter ofta. Inte ofta jag använder trasan. Mest köksbordet och vardagsrumsbordet. Sen har jag separata trasor till olika ändamål :p samma med svampar.

Anna och taxen Max

Fjäril
1

Vi använder wettex disktrasor och dessa byter vi minst en gång vecka.

Sajtvärd på Övernaturligt

JMW
0

Minst en gång i veckan. Jag använder microtrasor i köket och har massvis och samlar en hög innan tvätt.

Fridaaaa
1

Ofta. Vi har såna på rulle, såna tunnare, så byter ganska ofta. Gillar dem bättre än de tjocka slabbiga :S

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Imasy
2

Jag kör med torky-papper. Disktrasor måste vara ett av jävulens äckligaste påfund. HU! 🤮😃

[WickedAlly]
0

I alla fall en gång i veckan, ibland två. Använder wettextrasor.

aggeelin
0

Har aldrig gillat de tjocka wettextrasorna som blir äckliga på en dag och för mig funkar det inte att tvätta dem - de blir oanvändbara för mig(det är de nästan innan också för mig).

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Gasoline
0

Jag byter dom ganska ofta och använder dom sällan.

[nettaahs]
0

Jag skurar oftast bänken med svamp och torkar av med trasan efter, så det blir sällan rent lort i den. Men varannan vecka kanske :)

Maria
0

Jag köper olika från gång till gång och jag byter 1-2 gånger i veckan beroende på hus de ser ut.

/Maria

Fialialej
0

Köper wettextrasor som används en vecka fram tills det är dags för badrumsstädning. Då använder jag den till det och sen kastar jag den och tar sen en ny till köket.

"På natten är alla katter svarta"

Anterrabae
0

Byter varannan till var tredje dag. Har en hög och tvättar i 90 grader eller kokar dem. I badrummet åker de i tvätten efter varje gång de använts, lika så vid dammtoekning, golvtorkning eller annat. Menat för att jag inte orkar hålla i sär dem. Tvättar och använder dem tills de daller i bitar.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Intehärutandär
0

Jag har jobbat i bageri/kondis såpass länge att det smittat av sig hemma med. Byter inte varje dag, men 2-3 dagar/v åtminstone. Papper är mest hygieniskt.

Candela
0

Har såna här, jättejättebra! http://www.bambubutiken.se/product.html/luktfria-disktrasor-2?category_id=16

Känns fräscha länge, men jag tvättar ändå ca en gång i veckan. De hinner absolut inte kännas äckliga eller lukta något!

Challesengla
0

Diskar wettex varannan dag i maskin, sen går dom vidare till badrummet innan dom kastas

Gia91an
1

Ni som har sådanna ni tvättar? Vart har ni köpt dem eller har ni återbrukat dem? Hatar verkligen disktrasor, och gillar verkligen inte att behöva köpa nya hela tiden, känns som en miljöbov för mig. Finns det något speciellt tyg som är bättre än annat?

[Juel70]
0

När den blir ful och trasig. Brukar vara noga med att trasan får torka mellan varven så att bakterier dör. Och sen lite maskintvätt då och då

Anterrabae
0

Nä jag tvättar alla typer. Nu är jag ingen fan av svamptrasor typ wettex, men vet att dessa också går att tvätta 90 grader. Jag har allt från de där tunna lite randiga med hål i, de vanliga "billiga" diskdukarna och mikrofoner som jag varvar och tvättar.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Gasoline
1

#21 man kan lägga disktrasan i varmt vatten och ättika, det tar död på bakterierna :-)

Candela
0

Bambu är bra! Kan beställas härifrån, men finns även att köpa hos typ Duka och Cervera: http://www.bambubutiken.se/product.html/luktfria-disktrasor-2?category_id=16

Kostar ca 70 kr/st. Jag klarar mig bra med två stycken.