Städa på helgen?
Brukar ni ha olika städprojekt på helgerna eller städar ni bara det nödvändigaste (tex disk och liknande)?
Bättre att sprida ut det på kvällarna i veckan, så helgen är fri!
*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn…

Jag städar en hel del på helgen eftersom då kan sambon ha dottern och jag hinner med det bättre då.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
#1 Försöker att göra som du, jag vill gärna ha lediga helger.
Men då jag har problem med ryggen så måste jag ibland ta pauser i mina projekt och då tar det lång tid. Och på senaste tiden har jag haft mycket att göra och väldigt ont i ryggen så de flesta städprojekt har fått väntat till helgen. Typiskt.. 😕
Internatet brukar jag städa varje fredag, det är ingen idé att städa innan eftersom mina vänner glatt traskar in med skorna ändå. Dock har någon brutit av skaftet på sopborsten så vill man inte stå på knä och sopa får man glatt klara sig, för dammsugaren är självklart trasig jämt… Suck!
Hos mamma måste det bli helger eftersom jag bara är där då…
När jag jobbade hade jag städ+tvätt-dag på söndagar. Körde pyamas och kladdkaka och gick inte utanför dörrn hemma. :)
Nu när jag "går hemma" så har jag tvättid på onsdagar så att helgen alltid är ledig.
"På natten är alla katter svarta"

Vi har inte bestämda dagar eller saker som ska göras. Vi städar och tvättar när det behövs och när vi orkar.
>>>Malum domesticum<<<
Städar i regel främst på helgen, ledig då.
Dammsuga ca varannan dag måste göras, disken och tvätten tas när det behövs under veckan med.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Har ibland lediga förmiddagar så då plockar jag undan och städar en del. Min sambo föredrar att städa på helgerna så han brukar köra runt med dammsugaren och skrubba badrummet så här blir det lite städat flera gånger i veckan. Är jag ledig så brukar jag ibland ha nån dag med riktig storrengöring.
Delar lägenhet med min 15 år gamla lillebror så det behövs småplockas typ varje dag. Tvätt, dammsugning och disk görs när det behövs och större grejer hjälps vi åt med nån gång i veckan när vi båda har tid och ork🙂
Varje söndag är städdag. Då skuras badrum, kylen kollas genom, sopor som papper, plast och metall slängs. Man skurar alla rum och sonen ska städa sitt rum.
Jag brukar städa torsdag eller fredagkväll- så är man ledig lördag och söndag. tvätta blir det när korgen är full. vi är bara 2 personen så det blir inte tvättande varje vecka.
Städar när jag orkar. Försöker fixa det mesta på vardagarna så att helgen är fri. Nu när jag är mammaledig städar jag när jag orkar
Jag försöker ha helgerna ledigt för att slappa och ha roligt, göra annat än städning och försöker därmed sprida ut städandet på veckodagarna :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.