Husmorstips iFokus

Husmorstips

Etikettskuraochdona
Läst 2046 ggr
Gasoline
0

Vårstädning

Brukar ni vårstäda? Torka fönster, dammsuga och torka golven, grundlig rensning och städning av eran bostad?

Anterrabae
0

Ja, jag brukar försöka få till det.. :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Ria74
0

Jag städar ut julen ordentligt så man kan kanske kalla det vårstädning :)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Fridaaaa
0

Nej bara till djuren haha. Men snart dags för fönsterputs🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Rita-S
0

Jag "vår"städar till julen men det brukar bli en rond extra nogrannt vid denna tiden på året med :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[Thiah]
0

Njaee… fönstren undviker jag i det längsta, gjorde dem i juni förra året. Annars grundstädar jag emellanåt året runt. Skulle gärna få en rejäl städning till stånd nu innan bebis kommer men jag tror inte kroppen orkar med det. Får nöja mig med dammsugning och lite våttorkande.

monstermash
1

Ja, jag brukar vårstäda, dock bara i mitt rum. Då plockar jag ut alla böcker ur bokhyllorna och dammar av dem, drar ut sängen och dammsuger alla lister, torkar ur garderob och byrås osv. 🙂

Intehärutandär
2

Ja! Tvättar fönstren, knäskurar köket och alla dess lister, rensar (det gör jag flera ggr/år) och planterar om blommor. Sedan har jag en trädgård som också vårstädas. Har klippt ner ett par buskar, krattat gräset osv. Ska plantera blommor nästa vecka.

Niiinah92
0

Ja jag brukar få ett ryck när energin är hög vilket den brukar bli strax innan påsk, då brukar jag göra en riktig vårstädning 🙂

MichelleLindh
0

Min pappa är riktigt pedantisk och städar ofta och riktigt riktigt noga, aldrig träffat någon som är så nogrann, haha. Så där ifrån har man lärt sig att städa även fast det är tråkigt så är det kul när det är klart. Jag bor i en etta så det tar inte lång tid, men dammsuga, moppa golv, dammtorka, göra rent inuti skåp och lådor osv. Brukar ta en dag om jag är riktigt noga. Om pappa kommer hit och inspekterar och är nöjd då vet man att det är rent. ;) 

Litet mini tips är att när min handtvål är slut i badrummet så häller jag i vatten och använder sen att rengöra små ytor osv. Funkar jättebra, fyller den dock bara med vatten en gång, inte mer.

/ Michelle